Július végével kivonta flottájából Airbus A300-as utasszállító típusait a Thai Airways. A thai légitársaság az európai repülőgépgyár legelső, szélestörzsű típusának három változatát is üzemeltette, az első gépet 1977-ben állították szolgálatba.
Az Airbus A300-as, a világ első két-hajtóműves szélestörzsű típusa idén éppen negyven éve, 1974-ben az Air France színeiben állt forgalomba, és három évvel később, 1977-ben a Thai volt az első légitársaság, amely a délkelet-ázsiai térségben flottájába vette a típust, amelyet aztán igen hosszú időn át, 37 éven üzemeltetett.
A flottamodernizáció azonban idén elérte az A300-ast. Egy olyan korszerű gépparkban, amelyben A330-300-as és A380-800-as gépek mellett már a Boeing 787-es Dreamliner is megjelent és az Airbus gyár kínálatából az A350XWB-re is érvényes rendelés áll fenn már időszerű volt a búcsú.
A Thai flottájában a kezdetektől forgva háromféle A300-as széria is megfordult, az A300B2-es, valamint a B4-es változat, és végül az A300-600R képviselte ezt az Airbus gépcsaládot, az airfleets.net adatbázisa szerint összességében 47 gép.
A thai nemzeti légitársaság méltó módon igyekezett elköszönni A300-as típusától, amely nevében az utolsó kereskedelmi járatot az 1998-as évjáratú HS-TAZ lajstromú gép teljesítette Khon Kaen és Bangkok között, ahova megérkezve vízsugaras köszöntés és a Thai alkalmazottai várták. Az általuk is legendás típusként leírt A300-ast aztán egy hangár ceremónia keretében is elbúcsúztatták.
A Thai flottaismertető honlapja szerint, amely még mindig tartalmazza az A300-ast, a gépek két-osztályos elrendezésben összesen 260 utas szállítására alkalmas konfigurációban működtek.