Ma búcsúztatta utolsó Saab 2000-es turbolégcsavaros repülőgépét a Carpatair. A román légitársaság új vállalati stratégiája jegyében döntött a típus kivonása mellett. A svéd gyártó gépei 10 éven át szolgáltak a flottában. Ez alatt több mint 150000 órát repültek és 4.3 millió utast szállítottak.

Munkatársai körében, a temesvári Traian Vuia nemzetközi repülőtér előterén búcsúztatta az utolsó Saab 2000 típusú repülőgépét a Carpatair. A ceremónia főszereplője a YR-SBB lajstromú, 1995-ben épült gép volt.

Az első Saab 2000-es (YR-SBA) 2003 decemberében érkezett a temesvári bázisú légitársasághoz. A flottában összesen 14 darab, egyenként 50 üléses Saab 2000-es teljesített szolgálatot, ezzel a típus legnagyobb üzemeltetője volt Carpatair.


A Saab 2000-esek csúcsidőszakában hetente több mint 350 járatot teljesítettek; hat ország mintegy 30 városába repültek szerte Európában. A Carpatair azonban stratégiát váltott és a ráhordó járatok helyett inkább a közvetlen összeköttetés biztosítására kívánják helyezni a hangsúlyt. Annak érdekében, hogy ennek az üzemnek jobban megfeleljenek nagyobb teljesítményű, sugárhajtású típusokkal cserélik a flottát.

A Carpatair Saab 2000-esei a Malév leállását megelőzően rendszeres vendégei voltak ferihegyi a repülőtérnek is. Fontos motorjai voltak az Erdélyből érkező átszálló utasforgalomnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!