Egy 35 évig tartó korszakot zárt a múlt héten a FedEx Express, amikor utolsó Boeing 727-esét is kivonta a forgalomból. A szállítmányozási vállalat az utolsó nagy üzemeltetője volt a legendás típusnak.

Június 21-én Indianapolis és Memphis között teljesített utoljára menetrendszerű járatot a FedEx kötelékében Boeing 727-es típus. A vállalat búcsú ceremóniáján több mint ezer fős, munkatársakból és meghívott vendégekből álló tömeg gyűlt össze, hogy közösen zárják azt az igen fontos és szép korszakot, amelyet a 727-es testesített meg.

A történet 35 évvel ezelőtt, 1978. január 14-én kezdődött, amikor az első Boeing 727-es megérkezett a FedEx-hez. A három-hajtóműves típus hamar bevált és meghatározó szerepet játszott az útvonalhálózat kiépítésében és továbbfejlesztésében.

Az 1971-ben alapított FedEx légi szállítmányozási üzletágát tulajdonképp a Boeing 727-es futtatta fel. Azt megelőzően csak kisebb teljesítményű, Dassault Falconok szolgáltak a flottában. Később, a hetvenes évek végének amerikai piaci liberalizációja azonban lehetővé tette a kibontakozást és 1977-ben döntés született az első Boeing 727-esek beszerzéséről.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

FedEx Boeing 727 Freighter a régi festésminta szerint. (Forrás: FedEx)


A FedEx hatalmas flottát épített, volt amikor 170 darab 727-es állt rendelkezésre, amivel a legnagyobb üzemeltetőként marad fenn a típus történetében. 1984-ben a FedEx Express volt az a légitársaság, amely a gyártósorról utolsóként legördült teherszállító Boeing 727-est átvette, így igazán sok minden köti a vállalatot a Boeing ezen típusához.

Az idő múlásával persze a 727-es is megérett a cserére. A 2007-ben indított, gazdaságosabb üzemet és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást célzó flottamodernizációs program szerint a 727-eseket korszerűbb 757-esek váltják, miközben a még nagyobb kapacitású McDonnell Douglas MD-10-eseket is kivonják a forgalomból és helyükbe vadonatúj Boeing 767-eseket rendszeresítenek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!