A budapesti repülőtér életében egyetlen percre sem okozott fennakadást a mai időjárás, bár korábban ónos esőt jeleztek a meteorológusok. A gyorsan melegedő időben azonban nem alakult ki jegesedés, sőt a beton hőmérséklete is fagypont feletti.

Komoly hónak kell esni, hogy ez elakadjon. | © AIRportal.hu

Komoly hónak kell esni, hogy ez elakadjon.

Ennek ellenére, ha alapfokon is, de továbbra is készültséget ad a Budapest Airport téli, ún. havas szolgálata, bevetésre készen várakoznak a gépkezelők és a hatalmas hóeltakarító/jégmenetesítő berendezések is. Egyedül repülőtér 2. Terminálján kellett a járdákat hajnalban jégmentesíteni, nehogy az utasok közül bárki is elcsússzon.

A repülőtér két futópályáján (az 1. pálya: 3 km, a 2. pálya: 3,7 km hosszú) folyamatosan méri a DAM-szolgálat (ügyeletes repülés üzemvezető) a tapadást. Egy speciális fékhatás mérő járművel folyamatosan ellenőrzik, hogy a nedves pályákon megfelelő-e a repülőgépek futóművei számára a fékhatás. Hasonlóan a gurulóutakhoz, állóhelyekhez, sehol sem kellett bevetni a havas szolgálat járműveit, nem alakult ki Ferihegy térségében ónos eső.

A repülőtéri meteorológiai szolgálat előrejelzése szerint az enyhe levegő hatására még az éjszakai órákban is fagypont felett marad a hőmérséklet, igaz, jelentős mennyiségű esőre kell számítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Budapest Airport új havas flottájának egy másik tagja. Fotó: Budapest Airport | © AIRportal.hu

A Budapest Airport új havas flottájának egy másik tagja. Fotó: Budapest Airport

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!