Nagy sikerrel szerepel a Budapest Airport a müncheni Expo Real ingatlanos kiállításon a Budapest Business Régió közös standján. A repülőtér a dél-budapesti körzet egyik vezető befektetője, a következő másfél évtizedben akár 300 millió eurónyi befektetést is megvalósíthat a Budapest Airport saját területén mind az irodai, mind a kereskedelmi beruházások területén.
A Budapest Airport vált a gazdasági fejlődés és munkahelyteremtés éllovasává a főváros és Pest megye déli részén. Ezzel az üzenettel érkezett a Budapest Airport a müncheni Expo Real-ra, a kontinens legnagyobb ingatlanfejlesztői kiállítására. 2007 óta a Budapest Airport nem kevesebb, mint 220 millió eurót fektetett be, a beruházások központi eleme a SkyCourt (Égi Udvar), a 2-es terminál új, 28 000 négyzetméteres központi csarnoka.
Ennek révén a Budapest Airport a gazdasági fejlődés katalizátorává vált közvetlenül a repülőtéren és a hozzá közvetlenül kapcsolódó területeken. A Magyar Posta nemrég felavatott repülőtéri Nemzetközi Kicserélő Központjának átadását követően megkezdődött az új Cargo City fejlesztése a 2-es terminál közelében, kiváló légi és természetesen közúti összeköttetést kínálva. Ez utóbbit támasztja alá a tény, hogy a Budapest Airport 1000 kilométeres vonzáskörzetében (ez számít a szállítmányozásban rentábilis közúti kapcsolatnak) nem kevesebb, mint 20 különböző európai ország található. A Cargo City első lépcsőjében jövő tavasszal kezdődik egy 11 000 négyzetméteres raktár és a hozzá kapcsolódó 4 500 négyzetméteres irodai rész építése.
A Budapest Airport tervei között szintén szerepel egy, a 2B terminállal közvetlen összeköttetésben álló, 3 vagy 4 csillagos kategóriájú szálloda megépítése. A jelentős konferencia-kapacitással tervezett hotel megépítésébe a Budapest Airport profi ingatlanfejlesztő céget vonna be, míg a szálloda működtetését egy nemzetközi hotel láncra bízná. A szálloda legfelső emeletén a tervek szerint egy exkluzív panoráma-étterem épülne, hatalmas ablakokkal, amelyekből a vendégek éjjel-nappal követhetnék a repülőtér nyüzsgő életét. A 2-es terminál közelében egyébként a Budapest Airport egy komplett irodapark létrehozását is tervezi.
René Droese, a Budapest Airport ingatlanfejlesztési igazgatója Münchenben így nyilatkozott: “Nemrégiben fejeztük be a repülőtér területén a hosszú távú fejlesztési övezetek kijelölését, ezeknek a klasztereknek a fejlesztését összhangba hoztuk a repülőtér egyéb fejlesztési terveivel. Éppen ezeket a részletes terveket mutatjuk most be Münchenben az Expo Real kiállításon. Ezek között szerepel egy vegyes kereskedelmi- és irodai jellegű fejlesztés a repülőtér déli oldalán, ahová például a légitársaságok irodái költözhetnének be egymás után. A Wizz Air júniusban költöztette át a repülőtérre a teljes magyarországi irodáját, jövő nyártól pedig a Malév mintegy 600 főnyi irodai alkalmazottja költözik fokozatosan át a repülőtéri D-porta közelében lévő három irodaépületbe, amelyek felújítása már el is kezdődött.”
A Budapest Airport számításai szerint a következő tizenöt évben csak a repülőtéren és a közvetlen környékén mintegy 300 millió eurónyi fejlesztés valósulhat meg, ami akár tízezer új munkahely létrejöttét jelenti a dél-budapesti régióban. Egy, a szegedi tudományegyetem által készített friss elemzés kimutatta, hogy minden egy millió főnyi utasszám növekedés 1340 új munkahely létrejöttét eredményezi a repülőtéren és a légiközlekedéshez közvetlenül kapcsolódó szolgáltatásokban. Egy másik számítás szerint pedig minden egyes új munkahely a repülőtéren további hármat generál a “városban” – pontosabban az idegenforgalomban, a vendéglátásban, a szolgáltatások, a közlekedés és a szállodaipar területén. A Budapest Airport az idei évre 8,7 millió utast prognosztizál és 86 000 tonnányi légi teheráru kezelésére számít.