A Budapest Airportot jelölték meg a logisztikai területen a az iparág legnépszerűbb munkahelyének azok a munkavállalók és egyetemisták, akik részt vettel az Aon Hewitt HR tanácsadó cég anonim felmérésén. Az Aon Hewitt 14 000 embert kérdezett meg a Munkáltatói Márka Kutatás során munkaerőpiaci elvárásairól, a cégekről alkotott véleményéről, és arról, hol szeretnének leginkább elhelyezkedni. A közlekedés/logisztika területén a Budapest Airport kapta a legtöbb szavazatot.

Az Aon Hewitt által elvégzett felmérés eredménye azért is fontos, mert megjelölt cégeknek nincs és nem is lehet semmiféle ráhatásuk a válaszokra. A 2012-es évben elvégzett felmérésben összesen 14 000 magyarországi munkavállalót vagy leendő munkavállalót kérdeztek meg arról, hogy melyik munkahelyet tartják a legjobbnak a saját maguk számára. Így került a Budapest Airport egy csapatba más iparágak éllovasaival, mint amilyen az informatikában a Microsoft Magyarország, az elektronikában a Samsung, az élelmiszeriparban a Coca-Cola vagy a kiskereskedelemben az IKEA. A banki szféra toplistáját az OTP Bank, az egészségügyi cégekét a Richter Gedeon vezeti, míg a szolgáltató központok közül a légiközlekedéshez szintén kapcsolódó Lufthansa Systems végzett az élen.

A Budapest Airport számára az első helyezés azért is különösen értékes, mert a felmérés adatfelvétele 2012-ben kezdődött, vagyis abban az évben, amelyben a Malév-csődje miatt a repülőtér üzemeltető cég a legkritikusabb időszakát élte át, és amikor egy sor népszerűtlen intézkedést is meg kellett hozni a vállalatnál. A jelek szerint a kényszerű csoportos létszámleépítés, a pénzügyi vasszigor és a beruházási stop ellenére a Budapest Airport változatlanul népszerű munkahely a hazai munkaerőpiacon.

„Nagyon nagyra értékeljük, hogy a saját kategóriánkban az első helyre szavaztak bennünket a megkérdezett magyar munkavállalók, illetve a leendő munkavállalók, vagyis a fiatalok.” – hangsúlyozta Jost Lammers. A Budapest Airport vezérigazgatója hozzátette: „a Budapest Airport a dél-pesti régió egyik legnagyobb munkáltatója, ráadásul a repülőterek hagyományosan kiemelt, katalizátor szerepet töltenek be egy-egy város, egy-egy régió életében. Az elmúlt években elindított, vállalati értékeinket közvetítő „I BEST-rendszer” mostanra kiforrott, jól működik. Büszkén vesszük tudomásul, hogy a magyarországi munkavállalók is látják: a repülőtér szakmailag felkészült, összeforrott csapatában jó dolgozni.”

„Az Aon Hewitt Munkáltaói Márka Kutatás adatai lehetőséget adnak arra, hogy a vállalatok folyamatosan mérjék a brandjük építésébe fektetett erőforrások megtérülését.” – mondja Sziber Éva, az Aon Hewitt Employer Branding vezetője. „Nem elég ugyanis jelen lenni a munkaerőpiacon, a tehetségekért folytatott harcban, hanem érdemes foglalkozni a cég munkáltatói márkájával, hiszen napjaink álláskeresője ugyanúgy igényli a márkanevet a karrierválasztás során, mint az áruk kiválasztásakor.”

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!