München és Frankfurt, ez továbbra sem változik, ez a két európai nagyváros az, amelyen keresztül a Singapore Airlines a legkedvezőbb csatlakozásokat tudja kínálni a magyarországi utazóközönségének Szingapúr irányába. Az ötcsillagos státusz azonban kihívásokkal jár, nem elég elérni, szinten is kell tartani a minőséget, és elvárás is, hogy a kínálat mindig a legjobb legyen, sőt a legújabb igényekre is figyelmet szükséges fordítani. Éppen ennek apropóján tartott a múlt héten a Singapore Airlines és megbízott magyarországi képviselete, a Tensi Aviation közös sajtótájékoztatót Budapesten, hogy Magyarországnak is bemutassák az újdonsült kabinterméküket, a világszerte egyre népszerűbb prémium turista osztályt.

Peter Tomasch, a Singapore Airlines regionális PR-menedzsere a budapesti sajtótájékoztatója közben. Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Peter Tomasch, a Singapore Airlines regionális PR-menedzsere a budapesti sajtótájékoztatója közben.
Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu

A Singapore Airlines (SIA) foglalási rendszereiben február óta szereplő legújabb, a business és a hagyományos turista osztály közé ékelődő kabintermék augusztus 9-én válik elérhetővé az utasoknak a maga teljes valóságában, ugyanis megannyi beharangozó és reklámkampány után ezen a napon fog először felszállni Szingapúrból az az A380-as, amelyen már rajta lesz a Premium Economy. Az úti cél az útvonalhálózat egyik legfontosabb városa Sydney lesz, és a dátum sem véletlen, mert augusztus 9-én ünnepli Szingapúr a függetlenségének 50. évfordulóját – tájékoztatta közönségét a budapesti Marriott Hotelben Peter Tomasch, a Singapore Airlines frankfurti központjából érkezett, a régióért felelős PR-menedzsere.

A prémium turista osztály, amely négyosztályosítani fogja az eddig First, Business és Economy ülésekkel berendezett gépeket a flotta legnagyobb típusain lesz elérhető. A Singapore Airlines ennek megfelelően 19 darab A380-800-asra, 19 darab B777-300ER-re és 20 darab A350-900-asra telepít majd a német ZIM Flugsitz GmbH és az amerikai Zodiac Seats US által fejlesztett ülésekből, merthogy az A350-esekre ez utóbbi gyártót választotta beszállítóként a SIA.

A Premium Economy rendelkezésre állása, a tervezett útvonalak

2015-ben:
Augusztus 9-től A380-800 – Sydney
Augusztus 12-től B777-300ER – Sydney
Augusztus 28-tól A380-800 – London és Hong Kong
Augusztus 31-től B777-300ER – Hong Kong
Szeptember 2-tól B777-300ER – London
Szeptember 18-tól A380-800 – Peking és Sanghaj
Szeptember 24-től B777-300ER – Frankfurt
Szeptember 28-tól A380-800 – Párizs
Október 13-tól A380-800 – Delhi
Október 20-tól B777-300ER – München/Manchester
Október 21-től A380-800 – Mumbai
Október 25-től A380-800 – Auckland
December 1-jétől A380-800 – Tokió és Los Angeles
December 14-től A380-800 – Frankfurt/New York
December 27-től A380-800 – Zürich

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

2016-ban:
Január 5-től B777-300ER – Dubaj
Január 6-tól B777-300ER – Szöul/San Francisco

Az új kabintermék fokozatosan fog megjelenni az útvonalhálózat ezekkel a típusokkal kiszolgált járatain. Sydney után augusztus 28-tól London és Hong Kong lesznek a következő kitüntetett úti célok, ahová elsők között lehet kipróbálni mindazt, amit a SIA-féle Premium Economy szolgáltatáscsomag nyújt. A légitársaság egyébként nagyon büszke a flottájára, ez Peter Tomasch szavaiból is kihallatszott, de meg is van rá minden okuk, hiszen a Singapore Airlines 2007-ben a világon elsőként vezette forgalomba a mindmáig legnagyobb utasszállító típust, az A380-800-ast és a legújabb A350XWB-nek is az egyik indító ügyfele. Az első, már a toulouse-i végszerelő soron haladó eXtra-Wide-Body Airbusát a jövő év elején készül átvenni a légitársaság.

Addig is az összesen 264 üléses Boeing 777-esekre 28, a kétféle konfigurációban 441, illetve 379 ülésesen üzemeltetett A380-asokra 36-36 prémium turista ülést helyeznek el anélkül, hogy hozzányúlnának a kétszintes óriásgép felső fedélzetének berendezéséhez, vagyis az új utasosztály lent, a főfedélzeten kap helyet. Peter Tomasch a magyarországi szaksajtónak azt is elárulta, amelyről eddig még egyáltalán nem, vagy csak nagyon keveset lehetett hallani, hogy az A350-eseiket összesen 253 üléses kivitelben készülnek forgalomba állítani, amelyből 42 lesz a business, 24 a prémium turista és 187 a normál turista osztály. Összevetésképp érdemes megemlíteni, mindez azt jelenti, hogy az ugyancsak ötcsillagos Qatar Airwaysnél is tágasabban lesz berendezve a típus fedélzete, mivel a katari légitársaságnál 283 ülésesek az A350-900-asok.

Elsőként az A380-800-ason vezetik be a prémium turista osztályt. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Elsőként az A380-800-ason vezetik be a prémium turista osztályt. (Fotó: Airbus)

Az ülések elrendezése a típuson 2-4-2 lesz. (Fotó: Singapore Airlines) | © AIRportal.hu

Az ülések elrendezése a típuson 2-4-2 lesz.
(Fotó: Singapore Airlines)
Kategória átlag feletti méretű háttámla monitorok. (Fotó: Singapore Airlines) | © AIRportal.hu

Kategória átlag feletti méretű háttámla monitorok.
(Fotó: Singapore Airlines)

Azoknak a magyarországi utasoknak pedig, akik előszeretettel veszik igénybe a SIA szolgáltatásait a frankfurti és müncheni repülőterekről kiindulóan sem kell sokat várniuk, még idén ősszel ezen a két útvonalon is bevezetésre kerül a prémium turista osztály a szélesebb fedélzeti választék érdekében. A magyar utazóközönségnek ez azért is lehet érdekes, mert a konkurencia, amelynek ugyan budapesti indulással vannak átszálló járatai mégsem kínál Szingapúrba prémium turista kabinterméket. Sem az Emiratesnél, sem a Qatar Airwaysnél, sem pedig a napi négy járattal működő Turkish Airlinesnál nincs ilyen a távol-keleti városállam felé.

A Singapore Airlines mellett szólhat az is, annak ellenére, hogy nincsenek budapesti járatai fenntart magyarországi képviseletet, ami az utazóközönség egy részének igen is sokat számít manapság, az internetes ügyintézés dominálta világban. Azt pedig, hogy a SIA-nak így is fontos a magyar piac mi sem jelzi jobban mint, hogy figyelmet fordítottak rá, hogy egy budapesti sajtótájékoztatón személyesen is bemutassák a legújabb fejlesztésüket, aminek kapcsán meg kell jegyezni, jó néhány olyan, a ferihegyi reptéren jelenlévő légitársaságot lehetne sorolni, amelyek egyáltalán nem veszik a fáradtságot ilyesmire. Ebben is visszaköszön tehát az a figyelemre méltó szemlélet, amely a Singapore Airlinesra jellemző a csúcsminőségre való törekvésben.

Mit nyújt az új kabintermék, avagy SIA Premium Economy címszavakban

– 2-4-2 elrendezésű, az átlag turista osztálynál szélesebb, típustól függően 18,5, ill. 19,5″-es ülések.
– Kategória átlag feletti, 13,3″ HD-felbontású érintőképernyős háttámla monitor közvetítette, továbbfejlesztett KrisWorld fedélzeti szórakoztató rendszer tartalmak, hozzá zajszűrős fejhallgatóval.
– Flexibilis karral állítható személyes LED olvasólámpa, középen széles, asztalkaként is funkcionáló kartámasz, ill. a vízes-üdítős palackok elhelyezésére is alkalmas külön-külön tárolók.
– Mobilkészülékek töltését, áramellátását biztosító elektromos csatlakozó aljzat és ülésenként kettő USB kapcsolódási pont.
– Menü ételválaszték, hozzá széles italválasztékkal, üdítőkkel és válogatott alkoholos italokkal. Fedélzeti welcome drink, pezsgő felszolgálása a beszálláskor.
– Elsőbbségi check-in és poggyászkezelés a repülőtéren. 35kg-os feladott poggyász súlyhatár.
– 10%-kal több mérföld a KrisFlyer törzsutas-programban.

Singapore Airlines Premium Economy videó-bemutató

Forrás: Singapore Airlines YouTube Csatorna

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!