Buenos Airesben, az Aerolíneas Argentinas bázisán hoz létre és biztosít műszaki-karbantartó képzést az Airbus annak a stratégiai megállapodásnak a keretében, amely az argentin légitársaság és az európai repülőgépgyár között jött létre. A háromféle repülőgéptípusra szóló oktatási programból azonban nemcsak az argentin, hanem más térségbeli országok is hasznot húzhatnak tekintve, hogy számukra is igénybe vehetőek lesznek a képzések.

Az Airbus idén vette át az első kettő közvetlen rendelésű A330-200-asát az Airbustól. Jövőre még kettő érkezik a flottába. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Airbus idén vette át az első kettő közvetlen rendelésű A330-200-asát az Airbustól. Jövőre még kettő érkezik a flottába.
(Fotó: Airbus)

A hír azért is jelentőségteljes, mert hasonló volumenű oktatási-képzési együttműködésre a dél-amerikai térségben ez idáig nem volt példa az Airbus gyár részéről. A kontinens egészén eddig egyedül Miamiban, az Amerikai Egyesült Államokban működött Airbus oktatási központ, amely természetesen továbbra is ellátja feladatát, sőt a Buenos Aires-i létesítmény számára is koordinációt nyújt.

Miamiban egyébként nemcsak a karbantartó, hanem a hajózószemélyzet és a földi kiszolgálók képzései is folynak; teljes értékű repülőgép szimulátorok, valamint műszaki és vészhelyzeti gyakorlatok végzésére, vizsgáztatásra szolgáló mock-upok is rendelkezésre állnak. Hasonló Airbus Training Centerek műkődnek még Toulouse-ban, Pekingben, Hamburgban és az indiai Bengaluruban is.

Az Aerolíneas Argentinas-szal létrejött együttműködés kereteiben az Airbus repülőgépgyár az A320-as és az A330/A340 típusokra biztosít közvetlen karbantartói és mérnöki képzést, amely ráadásul az argentin légitársaság számára üzleti előnyökkel is jár, mert jogot nyert rá, hogy harmadik fél számára is felajánlhassa, vagyis a régióban más Airbus üzemeltető légitársaság is ide, Buenos Airesbe küldheti leendő szerelőit képzésre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek lehetősége önmagában már a típus-repertoárból is kiolvasható, mivel az Aerolíneas Argentinasnak nincs a flottájában A320-as, a rövid-, és középhatótávú járataikat Next Generation B737-esekkel teljesítik. Ellenben meg kell említeni, hogy az argentinok az A330/A340 családnak az egyik legjelentősebb üzemeltetői a térségben. A nemzeti flotta jelenleg 6 darab A330-200-ast és 7 darab A340-300-ast számlál, amihez 2016-ban még két vadonatúj A330-200-as csatlakozik. Az Aerolíneas Argentinas több mint 20 éve, 1994 óta üzemeltet utasszállító Airbusokat.

Az argentin légitársaság új, épülő hangárjának látványterve. (Forrás: Aerolíneas Argentinas) | © AIRportal.hu

Az argentin légitársaság új, épülő hangárjának látványterve.
(Forrás: Aerolíneas Argentinas)

Fontos előzménynek tekinthető, hogy az Aerolíneas Argentinas tavaly júniusban tette le az alapkövét az újonnan épülő műszaki bázisának, amelyet a légitársaság 400 millió pesós beruházásból valósít meg a Buenos Aires-i Ministro Pistarini nemzetközi repülőtéren. A tervek szerint másfél év alatt elkészülő létesítmény egésze 13500 nm2-es lesz. Tízezer négyzetméteren elterülő hangárja pedig akkora lesz, amely akár egy A380-800-as óriásgép befogadására is képes.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!