Információink szerint a Malév hosszútávú járatainak újranyitásán dolgozik. A “tradicionális” célállomások (New York – JFK, Toronto – YYZ) mellett egy új desztináció is felkerülhet a menetrendre, az USA nyugati partjának legforgalmasabb repülőtere, Los Angeles (LAX).

A járatok teljesítéséhez a Malév az Air Europa spanyol légitársaságtól venne át két darab Boeing 767-300-as típusú repülőgépet. Azt, hogy ezt milyen formában tenné (lízing, vásárlás, stb.) nincs információnk. Az Air Europa Boeing 767-esei nem számítanak idegennek Ferihegyen, hiszen évek óta a Malév leányvállalata az ACE végzi ezeknek a gépeknek a nagyjavításait.

A Malév számára nem idegen a Boeing 767-300-as típus, a légitársaság flottájában 3 darab Boeing 767-es teljesített szolgálatot. Ebből kettő Boeing 767-200 (HA-LHA és HA-LHB) és egy Boeing 767-300 (HA-LHC) volt. Az LHC, amely korábban a KLM gépe volt, kicsit több, mint 1 évig repült a Malévnál. Amikor a Malév megszüntette tengerentúli járatait a gépet visszaadták a lízingcégnek, aki végül – mivel Sibir (S7) légitársaság nem vette át – az Air Seychelles-nek adta bérbe a repülőt.

Információink szerint tárgyalások folynak az évek óta Ferihegyen tárolt, hányatott sorsú Boeing 767-200-as – a HA-LHB – a Malév flottába történő visszatéréséről is. Ennek a gépnek a tulajdonosi háttere meglehetősen zavaros: a gép az ÁPV ZRt. tulajdonában van, amit átadtak volna a Malév Vagyonkezelőnek, de idő közben a CIB bank érvényesítette rá a jelzálogjogát. Ezzel a repülővel első sorban távol-keleti charter járatok beindítását tervezi a nemzeti és immáron állami légitársaság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Malév interkontinentális járatainak újraindításáról időről időre felröppennek pletykák – bízunk benne, hogy ezúttal értesüléseink igaznak bizonyulnak, bár információinkat egyelőre hivatalos forrásból senki nem erősítette meg, de nem is cáfolta.

Update (2010. majus 19.) A Malév kommunikációs vezetője határozottan cáfolta értesüléseinket. Hegedűs Ádám elmondta: “A Malév nem tervezi semmilyen formában újraindítani az interkontinentális járatokat vagy bármilyen módon B767-eseket üzemeltetni. “

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!