Gőzerővel folynak a Cargo City névre keresztelt légiáru-kicserélő központnak a tervezési, engedélyeztetési munkálatai. A Budapest Airport legújabb nagyszabású beruházásának első fázisaként felépülő 11 000 négyzetméternyi raktár és hozzá kapcsolódó mintegy 5 000 négyzetméternyi irodatér 80 %-ának hasznosítására a Budapest Airport máris két jelentős földi kiszolgálócéggel kötött megállapodást.
2011 szeptemberében, vagyis alig néhány hónapon belül elindulhat Cargo-város építése a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér dél-keleti részén, a 2-es futópálya vecsési oldalán. A repülőteret üzemeltető Budapest Airport vadonatúj légiáru-központ megépítését tűzte ki célul. Ennek első állomásaként, még 2010 októberére elkészült a Magyar Posta 5 000 négyzetméteres nemzetközi kicserélő központja. A fejlesztés ezzel nem állt meg, két ütemben tovább épül a Cargo-város, amelynek keretein belül egyenként 11 + 5 ezer négyzetméteres légi teherfuvarozási komplexum valósul meg.
Az első fázisban a Budapest Airportnak máris két jelentős kiszolgálócéggel sikerült megállapodnia: a török Celebi Ground Handlinggel, valamint a Malévval. Ezzel a létesítmény több mint 80 százalékának már megvan a bérlője, a maradék terület hasznosítására további tárgyalásokat folytat a Budapest Airport Ingatlangazdálkodási igazgatósága.
„A Cargo City első szakaszának megvalósításával nem áll meg a fejlesztés, hiszen gőzerővel folynak a második ütem előkészítési munkálatai” – jelentette ki René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. „A beruházás nagyon pozitív visszajelzést kapott a piactól, amit jól mutat a két nagy üzleti partner gyors elköteleződése. A cargo-bázis számos előnnyel szolgál, hiszen hosszútávon erősíti a repülőtérnek helyet adó térség gazdaságát, munkahelyeket teremt és növeli a budapesti repülőtér szolgáltatási színvonalát.”
A beruházás révén a budapesti repülőtér nagyságrendekkel magasabb színvonalon tudja kiszolgálni a cargo-fuvarozó légitársaságok igényeit, hiszen az új központ kiváltja az 1-es terminál mellett lévő elöregedett létesítményeket. A fejlesztés pozitív hatása több szinten érvényesül, hiszen működési- és környezeti előnyökkel is jár a fuvarozók számára, akik járműveikkel a repülőtéri bázisról szinte azonnal elérhetik az M0-s út és a 4-es főút csatlakozását, anélkül, hogy az amúgy is zsúfolt budapesti utakra kellene behajtaniuk.
A cargo-fejlesztés első szakasza 2012 őszére lezárul, a repülőtérnek a vecsési oldalán azonban jóval nagyobb fejleszthető területek is rendelkezésre állnak. Becslések szerint ezen a mintegy 2 kilométer hosszúságú repülőtéri területen akár évente 2,5 millió tonnányi légiáru kezelésére alkalmas létesítmény is megvalósítható, azaz a jelenlegi kapacitás a harmincszorosára növelhető. Mindez új munkahelyeket és további befektetési lehetőségeket generál a repülőtér körzetében.