A Kínai Délkelet-Európai Üzleti Szövetség (CSEBA) elnöke, Mario Rendulic egy, a Csungking városból érkező delegációval való találkozón bejelentette, hogy 2014 októberétől rendszeres, közvetlen charter járat létesül Kína és Horvátország között.

A kínai delegáció a szövetség tervezetét utazásszervező cégeknek fogja bemutatni a kínai nagyvárosban, azzal a céllal, hogy megfelelő pénzügyi partnert találjanak egy, a repülőjáratok üzemeltetésére képes légitársaság létrehozásában. Mario Rendulic elnök ugyancsak prezentált egy tíz napos horvát körutazási elképzelést, melyet a kínai turisták számára szerveznének többek közt Zadar, Sibenik, Zágráb, Eszék és ugyancsak Belgrád érintésével.

“Az elképzelés az, hogy hidat létesítsünk Kína és Horvátország között. Amennyiben üzlet és gazdaság terén szeretnénk együttműködést, úgy kultúra és kikapcsolódás tekintetében is együttműködést kell létrehoznunk, hogy népünk megismerje egymást.” – nyilatkozta Mario Rendulic, a CSEBA elnöke.

Az ősztől 2015. júniusig tervezett charter utakat követően a CSEBA és partnerei egy, a távol-keleti ország és a balkáni régió között közlekedő, menetrendszerinti útvonalak üzemeltetésére szakosodott légivállalat alapítását szeretnék végrehajtani, amely később regionális járatokat is indítana, a low-cost modellben megszokott árakon. Mario Rendulic azt is hozzátette, hogy a jövőbeni regionális járatokkal a Távol-Keletről érkező járatról, mind zadari, mind pedig zágrábi átszállással akár 20 perc alatt elérhető lenne Dubrovnik, Pula és Velence a kínai látogatóknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Erősödik a kínai jelenlét a volt jugoszláv államok légipiacán? Nem csupán Horvátországot érheti el a kínai hullám, a China Southern Airlines Ljubljana repülőterére teheti rá a kezét. (Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Erősödik a kínai jelenlét a volt jugoszláv államok légipiacán? Nem csupán Horvátországot érheti el a kínai hullám, a China Southern Airlines Ljubljana repülőterére teheti rá a kezét. (Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)


Xu Qiang, a Csungking város külkereskedelmi és gazdasági bizottságának főigazgatója elmondta, hogy egy légitársaság létrehozása nagy pénzügyi finanszírozást igényel. Xu ugyancsak felvetette a szövetség és partnerei számára, hogy kínai vállalatokkal vegyék fel a kapcsolatot.

Az elmúlt hónapokban egyre több hír jelenik meg a sajtóban kínai vállalatok volt jugoszláv tagországokban való érdeklődéséről. Tavaly még a Croatia Airlines értékesítésekor is felmerült a China Southern Airlines neve, azonban mostanában egyre inkább a szlovén főváros, Ljubljana repülőtere privatizációja kapcsán beszélnek a kínai légivállalatról.

Magyarország 2012 márciusáig közvetlen légikapcsolatban állt Kínával, azóta azonban csupán szavakban merült fel az összeköttetés újraindítása, konkrét lépéseket eddig nem láthattunk. Míg egykoron a Malév továbbított kínai utasokat a balkáni régióba, úgy a jövőben ez gyökeresen megfordulhat és a fejlődő térség lehet a nagy nyertes.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!