Címke: beszállítói hálózat
Nem indultak újra a Boeing üzemei, az Airbus messze van az átadási céljától
Noha a sztrájk november elején befejeződött az amerikai gyártónál, még mindig nem indult újra a termelés a rentoni és everetti üzemekben, az Airbusnak pedig nagyon bele kell húznia decemberben, hogy elérje az éves gépátadási célját.
Rendkívüli intézkedéseket vezet be a sztrájk miatt a Boeing
A 737-es, 767-es és 777-es gyártósorok munkabeszüntetés miatti leállása következtében a szállítások felfüggesztésére kéri az ellátási láncot a Boeing, amely további fájdalmas intézkedéseket is bejelentett.
Bekebelezi a két nagy repülőgépgyártó a Spirit Aerosystemst
A Boeing és az Airbus felosztja egymás között a mindkettőjüknek szerkezeti elemeket gyártó, pénzügyi gondban lévő beszállítót, amely egykor előbbi egyik üzeme volt.
Visszavágta idei gyártási célszámát az Airbus
Az ellátási láncokban tapasztalható problémák miatt az európai gyártó a korábban megcélzott 800 helyett csak 770 repülőgépet tervez átadni idén, az A320neo család gyártása pedig 2026 helyett csak egy évvel később éri el a havi 75 példányt.
Tovább csúszik az A321XLR forgalomba állítása
Csak 2024 második negyedévére várja az A321XLR forgalomba állítását az Airbus, a cég fenntartja idei 700 gépes átadási célját, és továbbra is havi 75 példányra növelné az A320neo család gyártási ütemét.
Havonta több mint hatvan A320 családba tartozó gép készülhet két év múlva
Az Airbus 2023 és 2025 közé várja, hogy a kereskedelmi repülőgépeknél visszatér a kereslet a járvány előtti szintre, előbb a keskenytörzsű típusok gyártási kapacitása éri majd el, sőt haladja meg azt.
15 milliárd euróval támogatja a légiközlekedési ipart a francia állam
2033-35 körül állhat forgalomba az A320neo család utódja, az európai gyártó 6-8 éven belül állhat elő a jelenlegi sorozatnál 30%-kal kisebb fogyasztású, akár zéró károsanyag-kibocsátású hidrogén alapú technológiát is alkalmazó demonstrátorral.