Az Airbus a 2023 és 2025 közötti időszakra várja, hogy a kereskedelmi repülőgépek piacán visszatér a kereslet a világjárvány előtti szintre, leghamarabb a keskenytörzsű típusok gyártási kapacitása éri majd el, sőt haladja meg azt.

Az Airbus az elmúlt hetekben a gyártás felpörgetéséről, az új toulouse-i A320-gyártósorról és a beszállítói lánccal folytatott tárgyalásokról megjelent híreket követően hivatalosan is közzétette terveit az egyes típusok tervezett gyártási rátáiról.

Az A320-as családból 2021 negyedik negyedévében havonta 45 példány legyártására vállal kötelezettséget az Airbus, és a beszállítókat arra kéri, hogy
készüljenek fel 2023 második negyedévére a havi 64 darabos kibocsátás kiszolgálására.

Erre a darabszámra az Airbus szintén kötelezettséget vállal, és ez már meghaladja a még járvány előtt, 2018-ban bejelentett, havi 63 darabos tervezett gyártási rátát.

Az európai gyártó az ezt követő időszakra további növekedést vár, 2024 első negyedévére már 70-re, és vizsgálja annak a lehetőségét, hogy 2025-re 75-re növelje a típuscsalád havi kibocsátását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Airbus

A Kanadában és az Egyesült Államokban gyártott, kanadai fejlesztésű A220-as típusból jelenleg havi öt készül Mirabelben és az alabamai Mobile-ban működő üzemekben, ezt 2022 elejére mintegy havi hatra növeli az Airbus, az évtized közepére pedig a havi 14-et célozza meg.

A szélestörzsű repülőgépek piacát illetően már kevésbé optimista az Airbus,
az A330-család esetében nem vár bővülést és fenntartja a havi két darabos gyártást a cég, az A350-es típusból a mostani havi öt példány marad 2022 őszéig, ezt követően bővül hatra a ráta.

Az Airbus gyártási terveinek közzétételével fel akarja készíteni a beszállítói láncát arra, hogy az érintett vállalatok előre meg tudják tervezni a szükséges beruházásaikat, és hosszú távon is tudják biztosítani a bővülő gyártási volumenhez szükséges kapacitásaikat.

Emellett az Airbus folytatja a repülőgép szerkezeti elemek gyártásával foglalkozó francia és német üzemeinek, valamint beszállítóinak két saját tulajdonú cégbe történő integrálását, az ipari folyamatok hatékonyságának javítása és modernizálása érdekében. Ugyanakkor az átszervezésben érintett német és francia vállalatok és azok munkavállalóit képviselő szakszervezetek aggodalmukat fejezték ki az Airbus által felvázolt tervekkel kapcsolatban.

Forrás: Airbus