Címke: gyártósor
Átadta az utolsó 747-est a Boeing
Az amerikai gyártó január 31-én átadta az utolsó, 1574. legyártott Boeing 747-est, ezzel 55 év után leállt az ikonikus típus programja.
Több tízezer dolgozót venne fel idén az Airbus és a Boeing
Mindkét nagy gyártó jelentős bővítést tervez, az új repülőgépek iránt növekvő kereslet miatt főként a gyártás terén, de mérnöki és fejlesztési pozíciókra is toboroznak, a Boeing pedig új 737 MAX gyártósort nyit Everettben.
Elkezdődött a Boom Supersonic gyárának építése
Letették a Boom Supersonic gyárának alapkövét Észak-Karolinában, ott történik majd az Overture típus összeszerelése mellett a gépek tesztelése és a vevőknek történő átadás is.
Kigördült az utolsó Boeing 747-es az everetti gyárból
Elkészült az utolsó 747-essel az amerikai gyártó, a jövő év elején az Atlas Air flottájába kerülő Boeing 747-8F kigördült az everetti összeszerelő csarnokból.
Tovább csúszik az A321XLR forgalomba állítása
Csak 2024 második negyedévére várja az A321XLR forgalomba állítását az Airbus, a cég fenntartja idei 700 gépes átadási célját, és továbbra is havi 75 példányra növelné az A320neo család gyártási ütemét.
Calgary közelében tervezi új repülőgépgyárát a De Havilland
A Dash 8-400 és a DHC-6 Twin Otter gyártásának újraindításán dolgozik a kanadai cég, egy új albertai egységbe költöztetné minden típusa összeszerelését, ami 2025-ben már működne.
Bővíti az A320-as típuscsalád gyártósorát Alabamában az Airbus
Egy második végszerelő sort hoz létre Mobile-ban a vállalat az A320 típuscsaládnak, az új egység 2025 második negyedévében kezdi meg működését a tervek szerint.
Még ebben a negyedévben végrehajtja szűzrepülését az A321XLR
Az Airbus hamburgi üzemében kapták lencsevégre a megnövelt maximális felszállótömegű, extra nagy hatótávú A321XLR első példányát, amelyre már a hajtóműveket is felszerelték.
Már csak négy Boeing 747-8F készül, a UPS átvette az utolsó óriásgépét
Már csak négy példányt készül az ikonikus típusból, idén végleg leáll a gyártósor, eközben csúszik az elnöki gépek programja, amelynél újabb botrány borzolja a kedélyeket.
Hatvan év után véget ért a Learjet üzleti repülőgépek gyártása
Átadta az utolsó példányt a Learjetekből a Bombardier, ezzel mintegy hat évtized után leáll a svájci katonai gép alapjain létrehozott és kiváló tulajdonságairól ismert típuscsalád gyártósora.
Észak-Karolinában építik fel a Boom Supersonic gyárat
Kiválasztotta az Overture szuperszonikus repülőgép gyártási helyszínét a Boom, ugyanakkor a gép fejlesztésével és a határidőkkel kapcsolatban több kérdés is felmerül.
Elkészült az A321XLR prototípusának összeszerelésével az Airbus
Az Airbus hamburgi üzemében összeszerelték a megnövelt maximális felszállótömegű, extra nagy hatótávú A321XLR első példányát.
Rövid időre újraindul Dash 8-400 gyártósora
Három hónapig tartó sztrájk után a De Havilland Canada közölte, hogy befejezik a már összeszerelés alatt álló példányokat, mielőtt elbontják az üzemet.
Elkezdte az első A321XLR törzs összeszerelését az Airbus
Az Airbus megkezdte a Saint-Nazaire-ben működő gyáregységében az első A321XLR orr-részének és szárnytő előtti törzselemeinek összeszerelését.
Havonta több mint hatvan A320 családba tartozó gép készülhet két év múlva
Az Airbus 2023 és 2025 közé várja, hogy a kereskedelmi repülőgépeknél visszatér a kereslet a járvány előtti szintre, előbb a keskenytörzsű típusok gyártási kapacitása éri majd el, sőt haladja meg azt.
Elővette a toulouse-i modernizált A320- és A321-gyártósor terveit az Airbus
Újra napirendre tűzte az Airbus, hogy a Toulouse-ban az eddig A380-asok gyártására használt csarnokban az A320-család gyártására szolgáló, modernizált gyártósort hozzon létre.
Elkészült az első Airbus A321XLR egyik legfontosabb szerkezeti eleme
A franciaországi Nantes-ban működő Airbus-üzemben elkészült az első A321XLR egyik legfontosabb szerkezeti eleme, az úgynevezett Centre Wing Box.
Újraindította a 787-esek átadásait a Boeing
Ismét kapnak az üzemeltetők Dreamlinereket, több hónapos szünet után az első példány a United Airlines flottájába került.
Látványos alacsony áthúzással búcsúzott Toulouse-tól az utolsó A380-as
Ma elrepült Toulouse-ból az MSN 272-es gyártási sorozatszámú Airbus A380-as, az utolsó példány, amely kigördült az európai gyártó összeszerelő üzeméből.
Elkészült az utolsó Everettben gyártott Boeing 787-es
A hétvégén kigördült az összeszerelő hangárból az utolsó olyan Dreamliner, amelyet Everettben gyártottak, ez a példány típus indító légitársaságához, az All Nippon Airwayshez kerül.
Határozatlan időre felfüggeszti a Dash 8 gyártását a De Havilland Canada
A kanadai gyártó fenntartja a forgalomban lévő példányok szerviz- és alkatrész-támogatását, valamint a már üzemelő gépekre szánt fejlesztési csomagokon is dolgozik.
Megszünteti a Learjet üzleti repülőgépek gyártását a kanadai Bombardier
Közel hatvan év után leáll az üzleti repülésben kedvelt típus gyártása, több mint 3000 példány készült belőle, ám a meglévő gépekhez továbbra is nyújt támogatást a Bombardier, és modernizációs csomagot is kínál.
Külön gyártósort hoz létre Hamburgban az A321XLR-nek az Airbus
Külön gyártósort hoz létre az Airbus a Hamburg-Finkenwerder üzemben, ahol az extra nagy hatótávú A321XLR hátsó törzselemét gyártják majd a kezdeti időszakban. A Boeing pedig a korábbinál kisebb, az Airbus típusával közvetlenül konkuráló, “NMA-5X” változaton gondolkodik.
Leállítja a Dash 8-Q400-as gyártósorait a De Havilland Canada
Leállítja a Dash 8-Q400 típus gyártását a De Havilland Canada, egyelőre nem tudni, hogy a döntés a program végét jelenti-e.
Átadta az Airbus az első Alabamában gyártott A220-ast
Az első USA-ban gyártott példány egy A220-300-as, amelyet az amerikai Delta Air Lines üzemeltet majd.