Az Airbus felavatta az A320-as típuscsalád legújabb végszerelő sorát (FAL) a toulouse-i Jean-Luc Lagardère nevű óriáshangárban, ahol egykor az A380-asok készültek.

A legújabb végszerelő sor alkalmas lesz az A321neo változat gyártására is, ezért fontos állomás az Airbus globális ipari rendszerének modernizációjában a cég közlése szerint.

A nyolcadik A320-as gyártósor kapacitása hozzájárul ahhoz, hogy a típuscsalád összeszerelési rátáját havi 75 példányra bővítsék, illetve kiszolgálja a legnagyobb befogadóképességű változat iránti megnövekedett keresletet, ami a rendelésállomány mintegy 60 százalékát adja.

Az Airbus adatai szerint az A321neo az idei év első félév végére a megrendelések darabszáma tekintetében (5163) megelőzte az A320-ast (4763 darab), így a legnagyobb befogadóképességű, új generációs változat az Airbus legnépszerűbb típusa lett.

Forrás: Airbus

Az A320-as család legújabb végszerelő során számos újítást vezetett be az Airbus: digitális és automatizált megoldásokkal, valamint robottechnológia alkalmazásával javítja a gyártási minőséget és hatékonyságot, emellett a cég új szabványokat vezetett be a dolgozók egészségvédelme, biztonsága és a fenntarthatóság érdekében is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Airbus már 2019-ben elkezdett dolgozni az új, automatizált gyártósor tervein, majd 2020 januárjában jelentette be hivatalosan, hogy egy új generációs, digitális gyártósorral bővíti a keskenytörzsűek összeszerelési kapacitását az A380-asok egykori szerelőcsarnokában.

Az A320 típuscsaládot Hamburgban négy, Toulouse-ban immár kettő, az alabamai Mobile-ban és a kínai Tiencsinben pedig egy-egy végszerelő soron gyártja. A kínai és az amerikai üzemek kapacitásának megduplázását már korábban bejelentette az Airbus, ezek megnyitásával összesen már tíz végszerelő soron készülnek majd a repülőgépek, és mindegyikük képes lesz a komplexebb A321-es variánsok összeszerelésére is.

Az A380-asok – amelyből az utolsót 2021 végén adta át az Airbus – gyártósorának egykor otthont adó csarnokban az Airbus 2022 végén kezdte meg A320-as törzsek gyártását, az első, teljes egészében itt készült A321neo repülőgép pedig az idei év végén áll majd forgalomba. A gyártósor 2025-re fokozatosan éri el a tervezett teljesítményét, és mintegy 700 munkavállalót foglalkoztatnak majd itt.