Az Airbus toulouse-i üzemében az egyik szakszervezet szerint a cégvezetés berendezne egy új gyártósort a hosszabb keskenytörzsűnek, hogy a nagy igény miatt többet tudjanak készíteni.

Airbus A320 és A321 törzsek gyártása a hamburgi üzemben. (Fotó: AIRportal.hu)

Rendkívül sikeres az Airbus keskenytörzsű gépcsaládjának új generációs változata, amely a minap közölt pénzügyi eredményen is meglátszik.

A típusváltozatok közül a hosszabb törzsű A321neo a megrendelésállományban mintegy 40 százalékot, több mint 2600 darabot képvisel, ezért a vállalat a gazdálkodásról szóló beszámoló szerint is vizsgálja azt, hogy miként növelhetné a gyártásban ennek részarányát.

A cégnél működő egyik szakszervezet közlése szerint az Airbus konkrétan azt tervezi, hogy Toulouse-ban, a az A380-as gyártócsarnokában alakítanának ki újabb, magas szinten automatizált A321-es sort, hiszen az óriásgép összeszerelését 2021-ben megszüntetik.

Az Air & Cosmos francia portál szerint az érdekképviselet üdvözölné a döntést, hiszen ez a rendelkezésre álló tudásra alapozható. A vélhetően egyelőre csupán tanulmányszinten létező elképzelésről hivatalos közlés nem érkezett eddig, így azt sem tudni, mikorra valósulhatna meg.

Hirdetés
Airbus A321neo és annak nagyobb hatótávú változatai, az LR és a még csak terveken létező XLR az európai gyártó sikertípusai. (Forrás: Airbus)

Ismeretes, az A380-asok gyártását 2021-ben leállítja az Airbus, miután nem sikerült újabb megrendelőket találni az elmúlt években, így a hatalmas toulouse-i csarnok szabaddá válik.

A vállalat különböző üzemei közül nem mindenhol készül mindegyik keskenytörzsű: például A321-est a négy helyszín közül Hamburgban, az USA-beli Mobile-ban és a kínai Tiencsinben képesek összeszerelni. A teljes gépcsalád havi gyártási rátája az idén 60 darab lesz, de ezt szeretnék 2021-ig 63-ra emelni.

Ebben szerepet játszik az A320-as család hamburgi negyedik gyártósora: mint megírtuk, az új generációs, a digitális technológiákat széleskörűen alkalmazó egységben az eddiginél jóval több robot segíti a dolgozók munkáját.

Az összeszerelési ütem növelését, de az átadásokat is hátráltatja azonban, hogy főként az új törzskialakítású (és a megnövelt, valamint a pár év múlva érkező extra nagy hatótávú) A321neo ACF (Airbus Cabin Flex) gyártásában nehézségek tapasztalhatók a módosítások miatt.

Emberek helyett gépek végzik egy A321-es törzsének összeszerelését az új hamburgi gyártósoron. (Forrás: Airbus)
Hirdetés