A vártnál is nagyobb eredményt ért el az Airbus a június 30-ával végződött első pénzügyi fél évben, a cég 1,2 milliárd euró adózott nyereséget termelt.

Az Airbus honlapján közzétett eredmény-kimutatása szerint az év első hat hónapjában 30,8 milliárd euró árbevételt ért el a társaság, 24 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ez a növekedés elsősorban az A320neo gyártásának felpörgetéséhez, és ezzel a nagyobb átadási számhoz köthető.

Az Airbus költségszintje ugyan jelentősen, 20 százalékkal emelkedett, és 26,2 milliárd eurót tett ki, de a bővülés mértéke nem érte el a bevételek növekedési rátáját, így aztán az üzemi szintű eredmény a tavalyi 1,1 milliárd után 87 százalékos növekedéssel 2 milliárd euróra javult. Az elemzők 1,7 milliárd euró körüli eredményre számítottak.

Forrás: Airbus

Az adózott eredmény a kimutatás szerint 1,1 milliárd euró volt az időszak végén szemben az egy évvel korábbi 496 millió eurónál, ez 141 százalékos növekedésnek felel meg.

A legjobb eredményeket a kereskedelmi repülőgépeket gyártó részleg érte el, a bevételek 30 százalékkal 24 milliárd euróra, az üzemi eredmény 178 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az Airbus Helicopters bár 1 százalékkal kevesebb, 2,3 milliárd euróból gazdálkodhatott, az üzemi eredmény így is 9 százalékkal meghaladta a tavalyi szintet és 124 millió euró nyereséget mutatott.

Hirdetés

A január-júniusi időszakban a társaság bruttó, lemondások nélkül 213, nettó 88 repülőgép gyártására kapott megbízást, a cég rendelésállománya 7276 kereskedelmi gépből állt. A társaság emellett 389 repülőt adott át üzemeltetésre az első fél évben, 86-tal többet, mint az előző év azonos időszakában.

Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója elsősorban az A320neo és az A350 gyártás felpörgésével magyarázta az eredményeket, és jelezte: a jövőben is az A320 család gyártási rátájának emelése lesz a kiemelt feladatuk.

Forrás: Airbus

Faury azonban felhívta a figyelmet, hogy az év második felében az A321 gyártás szűkös kapacitásai okozhatnak problémát. Ezzel kapcsolatban az Air Insight szaklap azt írta, az A321neo ACF (Airbus Cabin Flex) konfigurációja okozza a gondot, gyártása ugyanis több időbe telik.

Ennek ellenére az Airbus azt tanulmányozza, hogyan tudja az A321-esek gyártását úgy felpörgetni, hogy az elkészülő keskenytörzsűek között egyre nagyobb legyen a részesedése. Ehhez a hamburgi gyártósoron kell majd rendet tenni.

Hirdetés