Címlap Címkék Gyártási ráta

Címke: gyártási ráta

Idén 800 kereskedelmi gép átadását tervezi az Airbus

Jelentősen emeli 2024-ben a gyártási rátát az Airbus, ám a járvány előtti teljesítményét még nem éri el, a megnövelt hatótávú A321XLR forgalomba állítása pedig a második félévre csúszik.

A biztonság és a minőség lesz a Boeing idei fókuszában a pénzügyi célok helyett

A tavaly 2,2 milliárd dolláros veszteséget termelő amerikai gyártó nem tűz ki célokat a 2024-es átadásokra és a gazdasági teljesítményre, ehelyett a minőség javítására összpontosít.

Elkészült az első Toulouse-ban gyártott A321neo

Kigördült a hangárból az első olyan A321neo, amely az Airbus legújabb, toulouse-i gyártósorán készült, a repülőgép a török Pegasus Airlines flottájába kerül.

Csökkentette idei átadási célját a Boeing a beszállítói hibák miatt

A 2023-ra megcélzott 400-450 helyett csak 375-400 darab 737-es átadását várja az amerikai gyártó, a szerkezeti elemeket szállító Spirit Aerosystems minőségi problémái miatt, mindez erős negatív hatással van a vállalat pénzügyeire.

Megújítja transzatlanti teherhajóflottáját az Airbus

Az A320neo család gyártásának havi 75 repülőgépre növeléséhez történő felkészülés és a környezetterhelés csökkentése érdekében 2026-ra három, a szélmeghajtást is használó teherhajót állít forgalomba az európai gyártó.

Újabb részleg segíti az A321XLR-ek gyártását

Hipermodern üzemegységet nyitott Hamburgban az Airbus, ahol az A321XLR típus hátsó törzseleméből egyszerre akár nyolc darab alkatrészekkel és berendezésekkel történő felszerelését végezhetik.

Jelentősen növelte bevételeit és profitját az Airbus

Fenntartja idei 720 példányos gépátadási célját a nyereséges negyedévet záró Airbus, a Pratt-hajtóművek újabb problémái rövid távon nem hátráltatják az átadásokat, az A321XLR hatótávolságának szinten tartására pedig megoldást keres a gyártó.

Növeli a 737-esek és a 787-esek gyártási rátáját a Boeing

Az elemzői várakozásoknál nagyobb bevétellel és kisebb veszteséggel zárta az elmúlt negyedévet az amerikai repülőgépgyártó, amely az ellátási és logisztikai nehézségek ellenére többet gyárt majd két legfontosabb típusából.

Megszületett a megállapodás, újraindítja a termelést a Spirit Aero Systems

A Boeing legfőbb beszállítója megállapodott a dolgozóit képviselő legnagyobb szakszervezettel az új kollektív szerződésről, így az egy hete tartó sztrájk után újraindul a termelés.

Sztrájk kezdődik a Boeing legfőbb beszállítójánál

Jelentős fennakadást okozhat a Boeing legfontosabb típusainak termelésében a 737 MAX-hoz és a 787-eshez is fődarabokat gyártó Spirit Aero Systems wichitai üzemében kezdődő sztrájk.

Növeli a Dreamliner gyártási rátáját a Boeing

Az amerikai gyártó havi háromról négy példányra emelte a 787-es típus összeszerelési ütemét, és felkészül arra, hogy ezt az év végére havi ötre bővítse.

A gyenge első negyedév után is fenntartja idei céljait az Airbus, késik az A350F

Az európai repülőgépgyártó első negyedéves bevétele és eredménye is gyengébb lett a vártnál és a tavalyinál, de az ellátási láncok problémái ellenére fenntartja idei átadási és pénzügyi céljait, eközben az A350F áruszállító változat forgalomba állítása 2026-ra csúszik.

Az újabb gyártási hiba ellenére fenntartja átadási céljait a Boeing

Az amerikai gyártó a 737-eseknél felfedezett legújabb minőségi hiba ellenére fenntartja az idei és a hosszú távú átadási céljait, a kereskedelmi gépek üzletágának bevétele nőtt, vesztesége pedig csökkent az első negyedévben.

Nem éri el 700 gépes idei átadási célját az Airbus

Az európai repülőgépgyártó november végéig 565 repülőgépet adott át, az idénre kitűzött célszámát azonban nem éri el, a következő két évre is visszavett ambiciózus céljaiból a számos kihívásra hivatkozva.

Tovább csúszik az A321XLR forgalomba állítása

Csak 2024 második negyedévére várja az A321XLR forgalomba állítását az Airbus, a cég fenntartja idei 700 gépes átadási célját, és továbbra is havi 75 példányra növelné az A320neo család gyártási ütemét.

Kevesebb repülőgépet tud átadni idén a két nagy gyártó

A beszállítói lánc nehézségei, főként a vártnál kevesebb rendelkezésre álló hajtómű miatt mérsékli ezévi gyártási és átadási kilátásait az Airbus és a Boeing is.

Bővíti az A320-as típuscsalád gyártósorát Alabamában az Airbus

Egy második végszerelő sort hoz létre Mobile-ban a vállalat az A320 típuscsaládnak, az új egység 2025 második negyedévében kezdi meg működését a tervek szerint.

Háromszorosára ugrott az Airbus adózott nyeresége

Az európai gyártó tervei szerint 2025-től már havonta 75 A320neo családba tartozó gép készül, ezt elsősorban a gyáregységek kapacitásbővítésével akarják elérni.

Csak később emeli az A350-esek gyártási rátáját az Airbus

Hírek szerint ennek oka a Qatar Airways-szel folyó per és az Oroszországgal szembeni szankciók, a dohai légitársaság eközben úgy véli, az A350-es festési hibája a kerozin begyulladásának kockázatát is növeli, a gyártó a vitában egy újabb példányra szóló megrendelést törölt.

Rekord nyereséggel zárta 2021-et az Airbus

Soha nem volt ilyen erős adózott nyeresége az Airbusnak, mint az elmúlt évben, az európai repülőgépgyártó minden kereskedelmi típusának gyártását igyekszik felpörgetni, de a beszállítói hálózat szűk keresztmetszetet jelenthet.

Minden típusából többet gyárt havonta 2023-tól az Airbus

Alig másfél éven belül minden kereskedelmi típusából többet gyárt majd az Airbus, mert úgy érzékeli, hogy napról napra egyre nagyobb az igény a repülőgépeire.

Milliárdos kárt okoznak a Boeingnek a 787-esek gyártási hibái

A gyártó becslése szerint átlépheti az egymilliárd dollárt a Dreamliner gyártási hibáiból fakadó kár, és egyelőre nem tudja, mikor indulhatnak újra az átadások.

Aggódnak a lízingcégek az Airbus A320-as gyártásának felpörgetése miatt

A nagy lízingcégek úgy látják, hogy túl optimista az Airbus, de a gyártó szerint várakozásai megalapozottak, nem túlzás 2023-ban havi 72 A320-ast készíteni.

Megvalósítja az Airbus az A350 áruszállító változatát

Az igazgatóság jóváhagyta az A350F programját, így a várakozásoknak megfelelően elkezdődik az új generációs típus áruszállító verziójának kifejlesztése.

Havonta több mint hatvan A320 családba tartozó gép készülhet két év múlva

Az Airbus 2023 és 2025 közé várja, hogy a kereskedelmi repülőgépeknél visszatér a kereslet a járvány előtti szintre, előbb a keskenytörzsű típusok gyártási kapacitása éri majd el, sőt haladja meg azt.
Hirdetés
Translate »