Címlap Címkék Gyártási ráta

Címke: gyártási ráta

Két évig 40 százalékkal kevesebb repülőgépet gyárt az Airbus

A következő két évben a járvány előtt tervezetthez képest 40 százalékkal kevesebb repülőgép gyártását tervezi az Airbus a vezérigazgató szerint. Iparági becslések alapján 14-20 ezer álláshely szűnhet meg a cégnél.

Elkaszálta a Boeing az új közepes típusának terveit

Leállította a Boeing az új típusok megvalósítását a bizonytalan helyzet miatt, csak a már meglévők fejlesztésén dolgozik a jövőben, ez viszont pletykák szerint frissített 757/767-est is hozhat.

Augusztusig húzódhat a Boeing 737 MAX engedélyeztetése

Augusztusig húzódhat a Boeing 737 MAX újbóli engedélyeztetése, és a gyártás nagyon alacsony ütemmel indulhat csak újra, de várhatóan még ebben az évben, emellett a 787-es és 777/777X típusokból is kevesebb készül majd.

Komolyabb elbocsátási hullám jöhet az Airbusnál

Komolyabb elbocsátási hullámra figyelmeztetett az Airbus, az európai gyártó szerint további költségcsökkentés nélkül a vállalat hamar kifogy a tartalékaiból.

Felére csökkentheti az A320-as gyártási ütemét az Airbus

Az Airbus hírek szerint arra készül, hogy akár 50 százalékkal csökkentse az A320-as típuscsalád gyártási ütemét. A világ harmadik legnagyobb lízingcége pedig visszalépett 75 Boeing 737 MAX és négy Airbus A330neo megvételétől.

A Boeing kevesebb 787-est gyárt és újratervezést indít

Mivel kevesebb a megrendelés 787-esekre, a típus gyártási rátáját havi 10 darabra csökkentik 2021-re, a Boeing-vezér pedig részletezte korábbi szavait a tervezett 757/767-es utód átgondolásáról: utalt arra, hogy új szélestörzsű helyett keskenytörzsűről is szó lehet.

Tovább csökkentheti a 787-esek gyártási rátáját a Boeing

A közeljövőben a Dreamlinerek gyártási rátájának további csökkentésére kényszerülhet a Boeing az Air Lease Corporation vezérigazgatója szerint, mert nincs elég új megrendelés.

Alig látható méretűre zsugorodott a Boeing nyeresége

Alig látható méretűre zsugorodott a Boeing adózott eredménye, a cég közlése szerint 2020 végétől havi 14-ről 12-re csökkentik a 787-esek gyártási rátáját, az első 777X átadása pedig tényleg 2021-re csúszik.

Airbus-vezér: az USA magának is kárt okozna a büntetővámmal

Guillaume Faury szerint az USA európai termékek ellen tervezett büntetővámja a saját iparát is sújtaná, mivel például az Airbus beszállítóinak 40 százaléka USA-beli. Arról is beszélt, hogy az A320-as család gyártási rátáját egyelőre mégsem növelik tovább.

Februártól újra havi 52 darabra emelné a MAX-gyártósor termelését a Boeing

Bár a gyártó és a hatóságok továbbra sem közölnek hivatalos céldátumot a 737 MAX repülési tilalmának feloldásáról, egyre több jel mutat arra, hogy a háttérben már zajlik a "visszatérés" előkészítése, eközben az FAA kevesebb tapasztalattal rendelkező légitársasági pilótákat vonna be az új szoftver tesztelésébe.

Felpörgeti a Boeing a 767-esek gyártását

Megemeli a Boeing a 767-esek gyártási ütemét a típus iránt mutatkozó kereslet miatt, kéthavonta eggyel több gép gördülhet ki hamarosan a végösszeszerelő hangárból.

Robotok szerelhetnek össze A321neókat az A380-asok helyén

Az Airbus toulouse-i üzemében az egyik szakszervezet szerint a cégvezetés berendezne egy új gyártósort a hosszabb keskenytörzsűnek, hogy a nagy igény miatt többet tudjanak készíteni.

A MAX gyártásának teljes leállítását is fontolóra vette a Boeing

A MAX típusváltozat gyártásának teljes leállását is elrendelheti a Boeing, ha 2020 elejénél későbbi időpontra tolódik a légialkalmassági engedély újbóli kiadása.

Átvette az Airbus vezetését Guillaume Faury

Átvette az Airbus vezetését Tom Enders leköszönő vezérigazgatótól Guillaume Faury, aki eddig a kereskedelmi gépekért felelős részleg vezetője volt.

Tűz volt az Airbus leányvállalatának gyártóbázisán

Lehetséges, hogy hatással lesz az európai repülőgépgyártó termelésére is a Premium Aerotec augsburgi üzemében történt eset.

Bővíti az Airbus az A220-as gyártási kapacitását

Kibővíti az Airbus az A220-as mirbaeli gyártósorát az Airbus, hogy növelni tudja a leánykori nevén Bombardier CSeriesnek hívott regionális gép gyártási rátáját.

Még mindig késésben a Boeing 737-esek átadása

Októberben is a tervezettnél kevesebb 737-est tudott átadni a gyártó, a pénzügyi igazgató közlése szerint csak az év végére szűnhet meg meg a főként a beszállítók kapacitásgondjai miatt keletkezett csúszás.

Több hetes késéssel tud csak A321-est szállítani az Airbus

Az Airbus több hetes késéssel tud csak A321neót és A321LR-t leszállítani, de ezúttal nem a hajtóművek, hanem a túl sok féle kabinberendezés okozza a gondot.

Visszaveszi a Superjet gyártási rátáját a Szuhoj

A már forgalomban lévő gépek alkatrész problémáinak megoldása érdekében a jövőben kevesebb Superjetet szerel össze és ad át az orosz gyártó.

Még egy évig eltarthat az A320neo körüli zavar

A hajtóművek miatti, az üzemeltetőknek átadást hátráltató problémák az Airbus szerint csak jövő ilyenkorra rendeződhetnek, az idén ezért a tervezettnél több régi hajtóműves A320ceót szerelnek össze.

Nyugdíjasokkal erősíti a 737-es gyártósort a Boeing

Egykori dolgozói visszahívásával és máshonnan odahelyezettekkel igyekeznek segíteni a legsikeresebb Boeing-típus akadozó gyártásán, a vezetőség eközben tovább növelné a havonta összeszerelt példányok számát.

Feltorlódtak a félkész 737-esek a Boeing rentoni üzemében

Több tucatnyi Boeing 737-es áll hajtóművek és egyéb részegységek nélkül a rentoni repülőtér területén, miután a nemrég megnövelt gyártási rátával nem tudnak lépést tartani a beszállítók.

A CFM és a Pratt is igyekszik túllendülni a hajtóműgondokon

A két gyártó igyekszik úrrá lenni az új generációs hajtóműcsaládjaik különböző problémáin, CFM LEAP-ből egyébként többet rendeltek az A320neo-vevők, mint a Pratt&Whitney szerkezetéből.

Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran

Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran, a CFMI konszern egyik tagja, mert nem biztos a beszállítói láncolat teherbírásában. Úgy tűnik, nem akarnak abba a hibába esni, mint a Zodiac, amely most már a Safran érdekkörébe tartozik.

Tovább növeli a Boeing a 767-esek gyártási ütemét

A jelenlegihez képest húsz százalékkal több, évente harminchat példány készül a következő években a 767-es teherszállító változatából, hiszen még több tucatnyira van megrendelés.

Légiközlekedési állások, képzések

Beszerző

Aeroplex of Central Europe Kft.

Repülőgép gépészmérnök

Aeroplex of Central Europe Kft.

Készletgazdálkodó

Aeroplex of Central Europe Kft.

Experienced Composites Technician

Compotech Hungary Kft.
Hirdetés