Címke: gyártási ráta
Nem éri el 700 gépes idei átadási célját az Airbus
Az európai repülőgépgyártó november végéig 565 repülőgépet adott át, az idénre kitűzött célszámát azonban nem éri el, a következő két évre is visszavett ambiciózus céljaiból a számos kihívásra hivatkozva.
Tovább csúszik az A321XLR forgalomba állítása
Csak 2024 második negyedévére várja az A321XLR forgalomba állítását az Airbus, a cég fenntartja idei 700 gépes átadási célját, és továbbra is havi 75 példányra növelné az A320neo család gyártási ütemét.
Kevesebb repülőgépet tud átadni idén a két nagy gyártó
A beszállítói lánc nehézségei, főként a vártnál kevesebb rendelkezésre álló hajtómű miatt mérsékli ezévi gyártási és átadási kilátásait az Airbus és a Boeing is.
Bővíti az A320-as típuscsalád gyártósorát Alabamában az Airbus
Egy második végszerelő sort hoz létre Mobile-ban a vállalat az A320 típuscsaládnak, az új egység 2025 második negyedévében kezdi meg működését a tervek szerint.
Háromszorosára ugrott az Airbus adózott nyeresége
Az európai gyártó tervei szerint 2025-től már havonta 75 A320neo családba tartozó gép készül, ezt elsősorban a gyáregységek kapacitásbővítésével akarják elérni.
Csak később emeli az A350-esek gyártási rátáját az Airbus
Hírek szerint ennek oka a Qatar Airways-szel folyó per és az Oroszországgal szembeni szankciók, a dohai légitársaság eközben úgy véli, az A350-es festési hibája a kerozin begyulladásának kockázatát is növeli, a gyártó a vitában egy újabb példányra szóló megrendelést törölt.
Rekord nyereséggel zárta 2021-et az Airbus
Soha nem volt ilyen erős adózott nyeresége az Airbusnak, mint az elmúlt évben, az európai repülőgépgyártó minden kereskedelmi típusának gyártását igyekszik felpörgetni, de a beszállítói hálózat szűk keresztmetszetet jelenthet.
Minden típusából többet gyárt havonta 2023-tól az Airbus
Alig másfél éven belül minden kereskedelmi típusából többet gyárt majd az Airbus, mert úgy érzékeli, hogy napról napra egyre nagyobb az igény a repülőgépeire.
Milliárdos kárt okoznak a Boeingnek a 787-esek gyártási hibái
A gyártó becslése szerint átlépheti az egymilliárd dollárt a Dreamliner gyártási hibáiból fakadó kár, és egyelőre nem tudja, mikor indulhatnak újra az átadások.
Aggódnak a lízingcégek az Airbus A320-as gyártásának felpörgetése miatt
A nagy lízingcégek úgy látják, hogy túl optimista az Airbus, de a gyártó szerint várakozásai megalapozottak, nem túlzás 2023-ban havi 72 A320-ast készíteni.
Megvalósítja az Airbus az A350 áruszállító változatát
Az igazgatóság jóváhagyta az A350F programját, így a várakozásoknak megfelelően elkezdődik az új generációs típus áruszállító verziójának kifejlesztése.
Havonta több mint hatvan A320 családba tartozó gép készülhet két év múlva
Az Airbus 2023 és 2025 közé várja, hogy a kereskedelmi repülőgépeknél visszatér a kereslet a járvány előtti szintre, előbb a keskenytörzsű típusok gyártási kapacitása éri majd el, sőt haladja meg azt.
Az Airbus a minőség javítását várja beszállítóitól a gyártás felpörgetése előtt
Arról tájékoztatta beszállítóit a cég, hogy jelentősen csökkenteniük kell az alkatrészeiknél előforduló hibák mennyiségét, a gyártás tervezett bővítésével együtt e téren is szeretne javulást elérni.
Tovább növelné az Airbus az A320-as típuscsalád gyártási rátáját
A következő év végére az Airbus az eddig hivatalosan bejelentettnél is nagyobb mértékben szeretné felpörgetni az A320-as típuscsalád gyártási rátáját.
Újra nyereséges és növekvő igényekre készül az Airbus
Csaknem 400 millió euró üzemi szintű nyereséget jelentett a cég az idei első negyedévre, és ügyfelei jelzése alapján már tervezi a gyártás felpörgetését.
Leállította a 737-esek átadását a Boeing, de jövőre havi 31 példány készülhet
A jövő év elejéig folyamatosan növeli a cég az egy hónapban elkészített új generációs 737-esek számát, ám az elektromos hibák javításáig most leállították az átadásokat.
A vártnál kisebb mértékben nő az Airbus kibocsátása, lemondták az utolsó A330F rendeléseket
A korábban elemzők által vártnál kisebb mértékben növelik az A320-as család gyártási rátáját, eközben az Airbus elvesztette az utolsó megrendelést is az A330F-re.
Új szárnyakkal fejlesztheti az A320neo-családot az Airbus
Folyamatosan emelné az összeszerelési rátát az Airbus az A320-as típuscsaládnál, amely emellett hírek szerint kompozit szárnyakat és nagyobb befogadóképességet is kaphat néhány év múlva.
Havi öt példányra csökken a Boeing 787-es gyártási rátája
Ismét visszavágta a Boeing a legnépszerűbb szélestörzsű típusának összeszerelési ütemét, 2021 közepétől havonta 6 helyett eggyel kevesebb készül majd.
Az A320-as gyártásának felpörgetésére készül az Airbus
Az Airbus arra készül, hogy akár jövő nyáron közel 20 százalékkal növelje az A320-as család típusainak gyártását, ha a légiközlekedés elkezd helyreállni.
Források szerint az Airbus nem csökkenti tovább a gyártási rátát
Belsős informátorok úgy tudják, az Airbus nem fogja még jobban mérsékelni repülőgépeinek gyártási rátáját, annak ellenére sem, hogy a légiközlekedés nehéz télnek néz elébe.
Kevesebbet gyárt az Airbus is, a vártnál rosszabb a pénzügyi eredménye
Közel kétmilliárd euró adózott veszteségről számolt be az Airbus az első pénzügyi félév után, emellett a vállalat újabb intézkedésként még kevesebb A350-est készít a jövőben.
Hivatalos: 2022-ben leáll a 747-es gyártása
Ötvenhárom év után a Boeing leállítja a világ egyik ikonikus repülőgépe, a 747-es gyártását, az utolsó példány várhatóan a UPS-hez kerül 2022-ben, addig új megrendelést pedig már nem fogadnak.
Elhalasztja a Boeing a 777X bevezetését, még kevesebb 787-es készül
A koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenés okán a Boeing az első 777X-et csak 2022-ben adja át, és havi hatra csökkenti a Dreamliner gyártási rátáját.
Halomban állnak az át nem adott Dreamlinerek a Boeingnél
Elérte az ötvenet a legyártott, de át nem adott Boeing 787-esek száma, és amellett, hogy lassan elfogy a tárolásukra alkalmas terület, a gyártót anyagilag is nagyon rosszul érinti a helyzet.