Arról tájékoztatta beszállítóit az Airbus, hogy jelentősen csökkenteniük kell az általuk készített alkatrészeknél előforduló hibák mennyiségét. A probléma régóta aggasztja a vállalatot, a gyártás felpörgetésével együtt e téren is szeretné javítani a minőségi mutatókat.

A Reuters hírügynökség friss jelentése szerint még március végén küldött levelet beszállítóinak az európai repülőgépgyártó, ebben Jürgen Westermeier beszerzésért felelős vezető azonnali lépéseket sürgetett azért, hogy az alvállalkozók felkészüljenek a kibocsátás növelésére.

Forrás: Airbus

Ezek között szerepelnek olyan minőségbiztosítással kapcsolatos lépések is, amelyek célja, hogy kevesebb termékhibás darabot szállítsanak az összeszerelőüzemekbe.

Az elmúlt évben az Airbus 370 minőségi problémát, tehát naponta átlagosan 1,6-ot észlelt a beszállítóktól származó egységeknél, ezek fele érinthette az elkészült repülőgép minőségét is.

Ezt azonban elfogadhatatlannak tartja a cég, bár arról nincsenek feljegyzések, hogy ezek a minőségi hibák befolyásolták volna az átadott repülőgép légialkalmasságát vagy biztonságát. Az Airbus 72 órát adott a beszállítóknak arra, hogy a felfedezett minőségi hibát javítsák.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az európai gyártó 8 ezer közvetlen és 18 ezer közvetett beszállítóval dolgozik, ezek összesen 50 milliárd USA-dollár értékű terméket állítanak elő minden évben. Az Airbus attól tart, hogy ezek a társaságok más üzemekbe viszik a gyártást, vagy ők maguk is beszállítót váltanak, ez pedig minőségi kockázatokkal jár.

Mint arról korábban beszámoltunk, az Airbus tovább szeretné növelni az A320-as típuscsalád kibocsátását, a jelenlegi 40-ről idén év végére hivatalos vállalások szerint 45-re bővítené a cég a gyártási rátát, 2022 elejétől pedig 53-at szeretne készíteni a típusból minden hónapban.