Két saját tulajdonú cégbe integrálja a repülőgépeinek szerkezeti elemeit és részegységeit gyártó üzemeit és beszállítóit az Airbus, hatékonyabb és versenyképesebb működést várva a lépéstől. Hasonló célokról tárgyalnak a spanyolországi üzemekkel is.

Az Airbus elkötelezte magát amellett, hogy megerősítse európai gyártási láncát, ezért
az érintett francia és németországi szereplőket a jövőben nem beszállítóként kezeli, hanem saját tulajdonú gyártóegységekként integrálja az ipari folyamataiba.

Bár az európai repülőgépgyártó korábban ki akarta szervezni ezeket a folyamatokat, az új piaci helyzetben az új cégvezetés ezzel ellentétes stratégiát vázolt fel az érintett vállalatok szakszervezeteinek.

Illusztráció: Airbus A320 és A321 törzsek gyártása a hamburgi üzemben. (Fotó: AIRportal.hu)

A tervek szerint Franciaországban egy új, saját tulajdonú céget hoz létre az Airbus, ebbe integrálják a vállalat Saint-Nazaire-ben és Nantes-ban működő üzemeit, valamint a komplett szerkezeti elemeket is gyártó STELIA Aerospace vállalat összes telephelyének tevékenységét.

Németországban egy másik vállalatba csoportosítják a hamburgi, szerkezeti elemeket összeszerelő üzemet, valamint a Premium AEROTEC vállalat Nordenham, Bréma és részben Augsburg városában működő egységeit is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindkét új, szerkezeti elemek és részegységek gyártását végző cég teljes mértékben az Airbus saját tulajdonú üzemeként, immár nem mint külső beszállító tevékenykedik majd, és az európai gyártó házon belüli ipari folyamatainak részévé válik.

Forrás: Airbus

Az Airbus ezen túl azt várja az új struktúrától, hogy az ipari folyamatok működése hatékonyabb, versenyképesebb, gyorsabb és egyszerűbb lesz, támogatja az innovációt és a jobb minőségű termékek előállítását, valamint az értékláncban magasabb szintű pozíciót tesz lehetővé.

Emellett a Premium AEROTEC-ből kinővő, német cég egy új részegységeket gyártó globális piaci szereplővé válik, amely katonai és polgári vevőknek is kínálhatja majd a modern technológiával előállított termékeit.

Az Airbus a spanyolországi Cádiz térségében működő gyártóegységek esetében is hasonló integrációra törekszik, de erről még folyamatban vannak a tárgyalások az ottani szervezetekkel.