Címke: Egységes Európai Égbolt (Single European Sky – SES)
A légiforgalmi irányítás fejlesztését szorgalmazza a Wizz Air
Az európai légtér és repterek zsúfoltsága, illetve a légtérszerkezet és a légiforgalmi irányítás problémáinak kezelésére szólítja fel az EU tagállamait a légitársaság, ebben látja a késések és járattörlések okait.
Veszélyben az európai légiközlekedés versenyképessége
A repterek és a légtér szűkös kapacitása, a magas adók és költségek, valamint az utasjogi szabályok reformjának hiánya miatt veszít versenyképességéből Európa légiközlekedési piaca az IATA szerint.
A felelősség megosztását sürgetik a légitársaságok az utasok kártérítésénél
Az IATA szorgalmazza, hogy az Európai Unió vizsgálja felül az utasok jogaira vonatkozó rendeletét, és alakítson ki méltányosabb rendszert, amelyben minden szolgáltató arányosan venne részt.
Az európai légiközlekedést hátráltató tényezőkre figyelmeztet az IATA
Komoly zavarokat okozhat az európai légiközlekedésben az EU új határőrizeti rendszere körüli bizonytalanság, az egységes égbolt késlekedése és egy júniusi hadgyakorlat, emellett a kormányok átgondolatlan politikai lépései is kihívást jelentenek.
Veszélyben van az EU légiközlekedési piacának versenyképessége
Súlyos kritikát fogalmaztak meg Európa meghatározó légitársaságainak vezetői az iparág fejlődését hátráltató és versenyképességét rontó tényezők, valamint az uniós reformok elmaradása miatt az Airlines for Europe csúcstalálkozóján.
Euró tízmilliárdokat spórolna az unió az egységes légiközlekdési piaccal
Eurómilliárdokat spórolna az Európai Unió az Airlines for Europe szerint, ha egységesítené a légközlekedési piacot, a legnagyobb rész a Egységes Európai Égbolt bevezetéséből és az egyoldalú adókivetés eltörléséből adódna.
Paradigmaváltás előtt a légiközlekedés európai szabályozása
Az Egységes Európai Égbolt (Single European Sky – SES) teljes körű végrehajtásáról szóló nyilatkozatot írtak alá 2019. szeptember 11-én, Brüsszelben Európa vezető légiközlekedési szövetségei.