Codeshare megállapodásokkal növeli jelenlétét az Emirates az Egyesült Államokban, bár ezt nem a nagy hármakkal (United, Amiercan Airlines, Delta), hanem a kisebbekkel, a Jetblue-val, és az Alaska Airlines-szal szeretnék szorosabbra fűzni az együttműködést.
Úgy tűnik az Emirates „ha az ajtón nem megy, akkor az ablakon át” stratégiát követve valahogyan mégis növelni szeretné lábnyomát az Egyesült Államokban úgy, hogy abból a nagy három légitársaság kimarad. Bár az USA-ban a piac több, mint kétharmadát lefedik a nagy hálózatosok, a kisebb diszkont és féldiszkont légicégek jelentős utasforgalommal kecsegtetnek.
Vélhetően ezen tényező figyelembe vételének is köszönhető, hogy a dubajiak a Flightglobal szerint a kisebb cégekkel, a seattle-i székhelyű Alaska Airlines-zal, illetve a JetBlue-val szeretnék még jobban kiterjeszteni codeshare megállapodásaikat. A két céggel eddig is együttműködött az Emirates.
Matthias Schmid, az Emirates észak-amerikai alelnöke a lapnak azt mondta, továbbra is optimisták az amerikai üzemeléssel kapcsolatban, pláne a nagy három légicéggel köttetett békeszerződés után, mert így kizárólag a szolgáltatásra tudnak koncentrálni.
A megállapodás része volt, hogy az érintett felek belátható időn belül nem fognak kereskedelmi szövetségre lépni, ezért az Emirates ebből a szempontból kényszerpályán mozog, amikor a kisebb cégekkel keres partnerséget. A piacról viszont az egyik legnagyobb bővülést várják utasforgalomban és üzleti szempontból is, ezért fontos, hogy a JetBlue és az Alaska Airlines heti több, mint 3200 járata hordozza már az Emirates járatszámát is.
Az egyik csatlakozási pont New York Newark repülőtere, ahova az Emirates a közelmúltban indított non-stop járatot, erre a repülőtérre a JetBlue és az Alaska is repül, bár utóbbi viszonylag korlátozottan, mivel a cég fő gyűjtő-elosztó központjai a nyugati parton vannak.
Az Egyesült Államok kormánya idén tavasszal ért el megállapodást az Etihad, az Emirates és a Qatar Airwayt tulajdonosaival, az Egyesült Arab Emírségekkel és Katarral. Ennek része, hogy az öböl-mentiek lemondnak arról, hogy az ötödik szabadságjogon alapuló járatokat indítsanak, illetve nemzetközileg elfogadott évenként pénzügyi jelentést készítenek.