Kész a teljes Boeing 777-es flottáját az újabb generációs változatra cserélni az Emirates, amennyiben az amerikai repülőgépgyár a vállalat igényeinek megfelelő típust képes felkínálni – nyilatkozta egy ma megjelent interjújában Tim Clark, Emirates vezérigazgató.

Nem akármilyen bejelentést tett ma ezzel Tim Clark, hiszen a dubai légitársaság rendelkezik a világ legnagyobb Boeing 777-es flottájával, ami azt jelenti, hogy az amerikai repülőgépgyár óriási megrendeléshez juthat, ha időben sikerül megfelelő váltótípust felkínálnia.

Tim Clark csalija igazán ügyes, már-már a szomszédos légitársaság, a dohai központú Qatar Airways vezérigazgatójának, Akbar Al Bakernek kérlelhetetlen céltudatosságát idézi, ugyanis az új generációs 777-es bemutatásában igencsak késedelmeskedő Boeinget mi sem bírhatná sietősebb munkára, mint egy több tíz milliárd dolláros előrendelés.

Amennyiben a Boeing előáll egy olyan géppel, amelyet szeretnénk, könnyen lehetséges, hogy akár 175 darabot is rendelnénk belőle – nyilatkozta Tim Clark, az Arabian Business magazinban ma megjelent interjúban.

Egy száz darabos rendelés az új generációs 777-esből, csak ha a jelenlegi legnépszerűbb típusváltozat, a 777-300ER listaárát vesszük figyelembe 36 milliárd dolláros üzletet jelentene a Boeing számára, amely a gyár történetének legnagyobb egyösszegű megrendelése lehetne. A legutóbbi óriás megrendelést is egyébként az Emirates tette, amikor tavaly novemberben egyszerre 50 darab 777-300ER típusra írt alá vásárlási szerződést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Emirates a Boeing 777-300ER (Extended Range) legnagyobb üzemeltetője, összesen 151 ilyen típust rendelt a gyártótól, ráadásul a légitársaságnál más típusváltozatok, a 777-200-as, -300-as, valamint az extra nagy hatótávú -200LR is megtalálhatók.


Az Emirates Boeing 777-es imázsfilmje (Forrás: EmiratesBoeing777’s YouTube Channel)

Az ok ami miatt az Emirates ennyire türelmetlenül várja a Boeing 777-es új generációját az, hogy a vállalat 2017-ben kezdi meg a kiöregedett triplaheteseinek lecserélését és szívesen váltanának a korszerűsített változatra. Clark elmondta, hogy a konkurens Airbus A350-1000XWB típusa nem igazán megfelelő számukra, kapacitásban nem tudja azt nyújtani, amit a 777-300ER és leginkább új generációs változata kínálhat.

Noha az Emiratesnek azért van 20 darabos rendelése az 1000-es szériás A350-esre, mint az a vezérigazgató nyilatkozatából kiderült nem tekintik potenciális váltótípusnak a 777-es flottájuk gerincét alkotó -300ER típusváltozattal szemben.

Ez lehet a Boeing szerencséje is, hiszen a vállalat vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta, hogy az új generációs 777-es bevezetése nagy valószínűség szerint már csak a következő évtized elejére várható. Kérdés persze, hogy meddig tart az Emirates és a többi potenciális üzemeltető türelme.

A Boeing 777X fejlesztési munkálataiban légitársasági partnerként szorosan részt vesz az Emirates és az eddig kiszivárgott hírek szerint a British Airways is, de egyelőre még korántsem lehet kész típusról beszélni. A 777-8X, valamint -9X kódnéven emlegetett új változatok megszellőztetett karakterisztikái még korántsem tekinthetők végleges és az ügyfelek számára felkínálható típusadatoknak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!