Csaknem 25 százalékkal nőtt az első pénzügyi félévben a Wizz Air adózott eredménye, és az árbevétel is hasonló mértékben emelkedett. Owian Jones vállalatigazgató lapunk kérdésére tagadta, hogy hosszútávú járatokon törnék a fejüket.

A társaság honlapján közzétett jelentés szerint az első félévben 1,1 milliárd eurós árbevételre tettek szert, ez 24,8 százalékkal haladta meg az előző évit. Az üzemi eredmény 251 millióról 304 millió euróra javult, ez 21,3 százalékos emelkedés, az adózott eredmény pedig 24,6 százalékot javulva 288,6 millió eurót tett ki.

A javuló eredmények hátterében a Wizz Air kimutatásai szerint a járatok jobb kihasználtsága, a nagyobb repülőgépek, a hatékonyabb gépkihasználás, valamint a kiegészítő árbevételek emelkedése áll.

A Wizz Air költségszintje némileg az előző év azonos időszaka fölött voltak, az egy utaskilométerre vetített költség 3,12 euró volt, 1,9 százalékkal magasabb.

Az utasforgalom a bevételek növekedési ütemével megegyező mértékben, 25 százalékkal emelkedett 15,6 millióra, a járatok töltöttsége 1,7 százalékponttal 92,8 százalékra javult, a járatok pontossága viszont 80 százalékra mérséklődött.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Wizz Air

Owian Jones, a Wizz Air vállalatigazgatója az AIRportal.hu-nak telefonon nyilatkozva azt mondta, ennek hátterében elsősorban időjárási okok, és az ezek miatti kényszerű járattörlések állnak.

Elmondta még, hogy a kézipoggyászra vonatkozó díjszabás és szabályok változása ellenére nem számítanak a kiegészítő árbevétel csökkenésére, az év végével 1 euróval lehet magasabban a mutató utasonként, mint tavaly.

Arra a kérdésre, hogy a költségszintet mennyire emelhetik meg a hosszútávú járatok Owian Jones közölte: nem tervezik a hosszútávú járatok indítását, és azért használnak A321-es Airbust, mert ennek a legalacsonyabb a Wizz Air üzemelési környezetében a költségszintje. Egyébként is, a Wizz Air üzemmenetébe nem férnek bele a hosszútávú járatok.

A Pasazer.com lengyel légiközlekedési hírportál a múlt hónapban számolt be arról, hogy információik szerint a Wizz Air a brit üzemelési engedélyhez szükséges légijármű üzembentartói (AOC) engedély megszerzésével nem csak a Brexit utáni időkre készül, de az Egyesült Királyságból a Wow Air, és a Norwegian nyomába eredve az Egyesült Államokba is indítanak járatokat.