A skandináv légitársaság (SAS) a csőd szélén áll – jelentette vasárnap a svéd közrádió, sajtóhíresztelésekre hivatkozva.

A svéd kormány vasárnap egész nap ülésezett, feltehetően a légitársaság ügyét vizsgálta a rádió tudomása szerint.

Hétfőre várható a SAS eredménybeszámolója a harmadik negyedévről. A jelentés korábban volt esedékes, de elhalasztották, mert a társaság tárgyal rulírozó hitelkeretének megújításáról és növeléséről, és ennek fedezetéül költségszerkezetének javítását és egyes vagyonelemeinek eladását ígéri. A cégnél remélik, hogy a negyedéves beszámolóval egyidejűleg a tárgyalások eredményét is közölhetik. A rulírozó hitelből az adós a hitelkeret futamideje alatt a hitelkeret felső határáig annyiszor vehet föl pénzt, ahányszor az addigi tartozását törleszti.

Nemrég a SAS 4,5 milliárd svéd korona hitelt kapott bankoktól, ám valószínű, hogy újabb hitelre lesz szüksége. Csakhogy a bankok a SAS-ban részes északi országok – Svédország, Norvégia és Dánia – kormányának szavatossága nélkül több pénzt nem adnak – írta az Expressen című lap Stockholmban.

A SAS több évtizede küzd anyagi nehézségekkel. A cég vezetése ősszel már jelezte, hogy a talpon maradáshoz 3 milliárd koronányi takarékosságra lesz szükség, ami újabb elbocsátásokhoz vezethet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Sötét fellegek gyűlnek a SAS, skandináv légitársaság feje felett. Fotó: Samu Ádám / AIRportal.hu


A svéd államnak 20 százalékos része van a légitársaságban.

Szakértők szerint a SAS problémái 1980-as években kezdődtek, amikor a társaságot piacképessé kezdték alakítani, ám az a tévhit terjedt el, hogy a SAS márkaneve önmagában garancia a piaci sikerre. Valójában a SAS lemaradt, mert a kontinensközi utak helyett Európára összpontosított, ott azonban az olcsó, fapados légitársaságok győztek

A svéd Unionen szakszervezet elnöke a Dagens Industri gazdasági napilapnak azonban azt mondta, kétli, hogy a kormány most egy esetleges csődbejelentésre készülne fel.

Forrás: MTI

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!