Csődvédelmet kért az AMR Corporation, az American Airlines anyavállalata. A 24.7 milliárd dollár jegyzett vagyonnal és 29.5 milliárdos kötelezettséggel bíró válalat az iparági versenyképességének újraszervezése, valamint a meglévő adósságai csökkentése érdekében folyamodott a csődeljárási procedúrához. Az American Airlines és regionális légitársasága, az American Eagle Airlines a csődeljárás alatt is üzemelni fog, és az American továbbra is a oneworld légiszövetség tagja marad.
Csődvédelemhez folyamodott az AMR Corporation, amely az American Airlines, a világ negyedik legnagyobb légitársaságának anyavállalata. Az 1982-es alapítású közlekedési vállalat a New York-i bíróságon kért csődvédelmet. Az AMR a 11-es típusú csődeljárást igényelte, amelynek révén az üzleti irányítás – a bíróság felügyelete mellett – az adós birtokában maradhat.
Az AMR reményei szerint a csődeljárás alatt sem az American Airlines, sem annak regionális légitársasága, az American Eagle Airlines menetrendje nem szenved elmaradásokat, céljuk a lehető legstabilabb működés fenntartása.
Az American Airlines közleményéből kiderül, hogy a csődeljárás legalapvetőbb célja az iparági versenyképességük újraszervezése. A közleményben a légitársaság is megerősíti, hogy biztos menetrenddel és megbízható szolgáltatással várja utasait, továbbra is változatlanul fenntartja a légitársaság hűségprogramját, valamint a oneworld légiszövetség nyújtotta szolgáltatási előnyöket.
AMR Corp, the parent company of American Airlines, filed for voluntary Chapter 11 bankruptcy protection in a New York court on Tuesday to restructure debt.
AMR also named Thomas Horton as its chairman and chief executive, replacing Gerard Arpey, who retired, the company said in a separate statement.
The company listed assets of about $24.72 billion, while it has liabilities of $29.55 billion. The company said it has $4.1 billion in cash.
AMR said both American Airlines and American Eagle are expected to fly normal schedules throughout the Chapter 11 process.
„We plan to initiate further negotiations with all of our unions to reduce our labor costs to competitive levels,” CEO Horton said.
Labor costs are a big headache for American. Wages and benefits for its union workers are generally higher as a percentage of operating expenses than at rivals that restructured in bankruptcy in the last decade.
It remains the only major airline that still must fund worker pensions.
AMR’s top rivals, UAL Corp and Delta Air Lines, which both used bankruptcy protection to slash costs, have since found merger partners. Delta bought Northwest Airlines and UAL Corp bought Continental Airlines to form United Continental Holdings.
The company said the bankruptcy has no direct legal impact on operations outside the U.S. and that it is not considering debtor-in-possession financing.
It said Weil, Gotshal & Manges LLP is lead counsel on the case.
The case is in Re: AMR Corp, Southern District Of New York; No:11-15463.
(Reporting by Tanya Agrawal in Bangalore; Editing by Gopakumar Warrier)
Forrás: Reuters (2011. november 29.) /American Airlines