Egy jótékonysági szervezettel kötött együttműködés révén a Qatar Airways napi 200-300 kiló fel nem szolgált ételét osztják ki a rászorulók között.
A Qatar Airways fedélzeti cateringjét ellátó vállalat, a Qatar Aviation Catering Company (QACC) a Hifz Al Naema jótékonysági szervezettel együttműködve a repülőgépek fedélzetén napi szinten felhalmozódó, felesleges élelmiszert rászorulók között fogja szétosztani.
A tervek szerint naponta 200-300 kiló, a repülőgépek kabinjában megmaradó élelmiszert osztanak majd ki, ezek között gyümölcs, gabonaféle, üdítőital, joghurt és csokoládé is megtalálható.
Az 1980-ban alapított Hifz Al Naema volt az első élelmiszerbank Katarban. Az alapítvány eleinte fesztiválokról, esküvőkről és szállodákból gyűjtötte össze a megmaradt ételt, azonban mára kiterjesztette tevékenységét felesleges bútorok és elektronikai eszközök gyűjtésére is.
“Örülünk, hogy a Hifz Al Naemával működhetünk együtt, amely a bontatlan élelmiszerek újracsomagolására és szétosztására specializálódik. A QACC-nál folyamatosan arra törekszünk, hogy csökkentsük a hulladékot, miközben optimális étel- és italszolgáltatást biztosítunk ügyfeleinknek. Ez a partnerség lehetővé teszi, hogy a bontatlan élelmiszerekkel a helyi rászorulókat támogassuk, illetve csökkentsük a hulladékot. – nyilatkozta Michael Winner, a QACC alelnöke.
A 2002-ben alapított Qatar Airways Catering Company tervezi és készíti a Qatar Airways összes fedélzeti ételét Dohában, emellett más légitársaságokat, reptéri várókat és VIP-járatokat is kiszolgál a katari főváros repterén működő létesítményéből, ahol naponta átlagosan 175 ezer adag étel készül.