A Brexit hatásai miatt a Ryanair csökkenti kapacitásait a brit piacon és az utasforgalom jelentős visszaesésével számol, emellett új gépeket sem telepít már az országba.
Több utas, nagyobb profit a Ryanairnél
A Travel Weeky szakblog beszámolója szerint a légitársaság korábban 50 millió utassal számolt 2017-re, de az előrejelzések jelentős visszaesést mutatnak, ezért várakozásukat 44,5 millióra csökkentették.
Michael O’Leary vezérigazgató azt mondta, eredetileg tíz új gépet telepítettek volna a királyságba, de ezeket a legújabb tervek szerint inkább Németországba, Lengyelországba, Spanyolországba és Olaszországba viszik, ahol jóval nagyobb fejlődési lehetőség van, és attól sem kell tartani, hogy az utasszám csökkenni fog.
A blog emlékeztetett rá, hogy O’Leary maga is kampányolt a Brexit ellen, sőt, a légitársaságnak is volt Brexit-ellenes kampánya. Mindezt annak alátámasztására, hogy a társaság meggyőződése szerint jelentős gazdasági hatása lesz az unióból való kilépésnek.
„Hihetetlenül sok marhaság hangzott el, azt mondogatták, nem lesz itt semmilyen hatása [a Brexitnek]. Ahogy az árak alacsonyabbak lesznek, úgy fogjuk a gépeket az Egyesült Királyságból külföldre vinni” – mondta a Times című lapnak Michael O’Leary arra utalva, hogy a Brexit óta a kereslet csökkenése miatt 10-12 százalékkal kellett a jegyek árát mérsékelni az érdeklődés fenntartása miatt.
Ennek viszont kihatása lehet az év végi pénzügyi eredményre is, a légitársaság azt tervezi, hogy lefelé módosítja egész éves profit előrejelzését, ha a folyamatok nem változnak. A Ryanair 2015-öt 1,2 milliárd euró adózott nyereséggel zárta, miután a forgalom jelentősen bővült és csökkent az üzemanyag ára. A március 31-ével végződő pénzügyi évre 1,375-1,425 milliárd euró nyereséget prognosztizált a cég.
A Ryanair, amely jelenleg 19 királyságbeli repülőtéren van jelen ebben a fiskális évben 15 százalékos forgalombővülésre számít, a következő 12 hónapban viszont már csak 6 százalékos bővüléssel számol.