Rövid facebook közleményben jelentette be ma a Qatar Airways, hogy bizonytalan időre elhalasztja az Airbus A350XWB, eredetileg erre a hétvégére tervezett ünnepélyes átvételét és Dohába való repülését.

December 9-én Toulouseban az átadásra váró katari A350-900-as. (Fotó: Clément Alloing - flickr. / A szerző engedélyével.) | © AIRportal.hu

December 9-én Toulouseban az átadásra váró katari A350-900-as. (Fotó: Clément Alloing – flickr. / A szerző engedélyével.)

A halasztás okáról egyelőre sem a légitársaság, sem pedig az európai repülőgépgyár nem közölt konkrétat. Szűkszavú nyilatkozataikból csak annyit tudni, mindkét fél azon van, hogy minél hamarabb megtörténhessen az első A350-900XWB átadása és forgalomba vezetése.

Az eredeti tervek szerint a Qatar Airways, mint az A350XWB indító légitársasága ezen a hétvégén, szombaton vette volna át a számára előkészített gépet, amelyet aznap haza is repültek volna Dohába, a Hamad repülőtérre, ahol aztán december 16-án, hétfőn tartották volna a hivatalos fogadó ünnepséget.

Az átadásra váró A7-ALA katari lajstromba helyezett A350-es az AIRportal.hu toulouse-i értesülései szerint tegnap teljesítette utolsó gyakorló repülését, amivel befejezte berepülési programját, és egészen máig, a Qatar bejelentéséig úgy is volt, szombaton meglesz az átadás. A halasztás rendkívüli jellegét bizonyítja, hogy a Qatar Airways múlt hét csütörtökön maga jelentette be, hogy december 13-án készül átvenni az első A350-est, és azóta a közösségi média felületein is erre a dátumra célozva folytattak információs kampányt, sőt egy nyereményjátékot is, amelyben a típussal kapcsolatos kérdésekre lehet válaszolni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Egyelőre nem tudni, mi miatt kellett a halasztás mellet dönteni. Ezen a december 9-én készült toulouse-i képen az átadásra váró gép látható. (Fotó: Clément Alloing - flickr / A szerző engedélyével.) | © AIRportal.hu

Egyelőre nem tudni, mi miatt kellett a halasztás mellet dönteni. Ezen a december 9-én készült toulouse-i képen az átadásra váró gép látható. (Fotó: Clément Alloing – flickr / A szerző engedélyével.)


Amennyiben az Airbus és a Qatar Airways nem talál mihamarabbi megoldást a felmerült problémára az sem elképzelhetetlen, hogy az A350XWB átadása a jövő évre, vagyis 2015-re csúszik, amellyel a menetrendszerű forgalomba bocsátás is késhet. Korábbi szándék alapján a két-osztályos elrendezésben összesen 283 ülésesre székezett A350-900-ast a Qatar januárban tervezi forgalomba állítani, Doha és Frankfurt között.

A Qatar Airwaysnek összesen 80 darab A350-esre van érvényes rendelése, amelyből 43 darab az A350-900XWB és 37 darab a még hosszabb törzsű A350-1000XWB. Egy A350-900-as aktuális listaára 295.2 millió dollár.

Az A350-900XWB szeptember végén szerezte meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusengedélyét, amelyet követően november közepén az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) is kiadta az engedélyét a típusra.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!