A Germanwings a mai napon új fejezetet nyit a német légi utazás történetében: a légitársaság „új Germanwings”-ként teljesen új termék- és márkakoncepcióval indul útnak és ezáltal egyértelműen tovább erősíti az európai diszkont légitársaságok piacán betöltött pozícióját. A légitársaság mától „à la carte” repülést kínál utasainak, akik három, különböző árfekvésű és különféle kényelmi szolgáltatást biztosító tarifa közül választhatják ki a számukra megfelelő ajánlatot.

A „Best” tarifa a legmagasabb minőséget nyújtó kínálat, amely különösen az üzleti utasok elvárásainak tesz eleget, de az igényes egyéni utazók számára is vonzó alternatíva. A „Smart” tarifa számos kiegészítő szolgáltatást tartalmaz, míg a „Basic” tarifa választása kizárólag magát a diszkont utazást jelenti.

Az „új Germanwings”-ben együtt jelennek meg a Lufthansa decentralizált európai járatai – a frankfurti és a müncheni csomópontok kivételével – és a Germanwings járatai. Az új koncepciót a mai napon mutatták be egy premier repülés keretében Berlinben, Hamburgban, Stuttgartban és Köln/Bonnban.

„A Germanwings nemcsak Németország legnagyobb diszkont légitársasága, hanem ebben a szegmensben, a minőségi szolgáltatás tekintetében is élen jár az európai piacon. A Germanwings erősségeit egyesítjük a Lufthansa előnyeivel. Biztos vagyok abban, hogy utasaink – üzleti utasok és egyéni utazók egyaránt – az új márkát és az új terméket értékelni fogják. Ez a kezdet egy kulcs is a Lufthansa számára, hogy a központjainktól távol eső európai járatainkat újra nyereségesen üzemeltessük. Amellett tehát, hogy utasaink számára igen vonzó ajánlatot hoztunk létre, a Lufthansa gazdaságosságát is javítjuk.” – mondta Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG elnökségi tagja.

„Vállalatunk számára történelmi nap a mai: új termékkel, számos új útvonallal és egy nagyobb flottával vágunk neki mától a Germanwings sikertörténet második fejezetének. Megígérjük utasainknak, hogy továbbra is mi kínáljuk a legjobb ár-érték arányt szerte Európában, és hogy kreativitásunkkal a jövőben is példát mutatunk az egész ágazatnak.” – tette hozzá Thomas Winkelmann, a Germanwings vezetőségének szóvivője.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Germanwings az elmúlt hónapokban a decemberben bejelentett és bemutatott termék- és márkakoncepcióval kapcsolatos újításokat következetesen, rekord sebesség alatt valósította meg. Mindössze hat hónap alatt alakították át kívül-belül a jelenleg 38 repülőgépből álló flottát az új dizájnnak megfelelően. A jelenlegi számítások szerint az „új Germanwings” flottája 2014. végére 87 repülőgépből áll majd. Ebből 64 darab Airbus A319-es és A320-as típusú gép saját jármű lesz, a többi 23 darab CRJ-900 típusú repülőgép pedig a Eurowings-Luftverkehrs AG tulajdonában áll, amely a jövőben kizárólag a Germanwings részére teljesít majd szolgálatot.

Emellett kiváló csapatmunka eredményeként, rekord idő alatt született meg az új, különféle ajánlatok kidolgozása. Az „új Germanwings” létrejöttéhez szükséges műszaki folyamatok megvalósítása is zökkenőmentesen haladt. A három új tarifa kínálatot 2013. július 1-jétől lehet lefoglalni az interneten keresztül, az utazási irodákban pedig már április 12. óta elérhetőek voltak. A check-in rendszereket átalakították, az utasok már mindenütt az új logóval találkoznak.

Germanwings kabinbelső. (Fotó: Germanwings)


Az „új Germanwings” dolgozói a „kedvező, de nem olcsó” („Günstig aber nicht billig”) mottó alapján még inkább azon dolgoznak, hogy az utasok kívánságát a lehető legjobban kielégítsék. Ezért az Economy Class-on belül három alapmodul, a „Best”, a „Smart” és a „Basic” közül lehet választani: a „Bes” tarifa az Európán belüli diszkont légiközlekedés jelenlegi legjobb termékét foglalja magában, amely mérföldkőnek tekinthető az ágazatban. Az utas részére az első három sor egyikén foglalnak ülést, ahol igen széles, 81,3 cm-es ülőhely-távolság és szabad középső ülés biztosítja a fokozott kényelmet. Az új „Best” tarifa tartalmazza továbbá a hozzáférést a Lufthansa Lounge-okhoz, az elsőbbségi check-in-t, az elsőbbségi utasbiztonsági ellenőrzést, megemelt mérföld jóváírást a Miles & More program keretén belül, HON Circle mérföldeket, dupla feladott poggyász mennyiséget (kétszer 23 kg), à la carte étkezést a fedélzeten, továbbá a jegyek rugalmas átfoglalását, ill. törlését.

Az utaskabinon belül a „Best” tarifa üléseit – a hagyományos Business Class-hoz hasonlóan – elválasztják a többi üléstől. A „Best” tarifa számos foglalási csatornán keresztül elérhető valamennyi Németországon belüli járat esetében, ill. a Germanwings kiemelt európai piacain, azaz Ausztriában, Svájcban, Belgiumban, Oroszországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában.

A Germanwings „Smart” tarifája az új standard tarifa, amely a hagyományos Economy-Class-nak felel meg, igen magas minőségben. Ebben a tarifában a repülőgép első részében foglalják le az utasok üléseit, ahol az ülések közötti távolság megegyezik azzal, amit a „Best” tarifa is kínál (81,3 cm). A „Smart” tarifa egy snack és egy alkoholmentes ital fogyasztását tartalmazza, továbbá egy max. 23 kg-os méretű poggyász feladását.

A legkedvezőbb árú kínálat a „Basic” tarifa, amely a hagyományos diszkont terméknek felel meg. Ez nem tartalmazza többek között az étkezés és a poggyász-feladás díját, az ülőhelyeket pedig a 11. sortól lehet igénybe venni.

A kiterjedt átalakítás során a Lufthansa Consulting tanácsadói támogatták a Germanwings-t. A Lufthansa leányvállalata, amely jelentős tapasztalattal bír az igen összetett, nagyszabású projektek megvalósításában, figyelemmel kísérte a különböző üzleti modellek összevezetését a diszkont struktúra megtartása mellet. A projekt támogatás a stratégiai integráció ötletétől kezdve a márkát, a terméket, a flottát és a hálózatot érintő intézkedések végrehajtásán keresztül az adminisztratív területek szükséges átalakításáig terjedt ki.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!