Újabb cikkünk a témában itt! December 5-én érkezett az első Sukhoi Ferihegyre!

Legutóbb 2011. október. 17-én mutatkozott be Budapesten új típusú repülőgép, a 747-8F , a Boeing 747-es legújabb változata a Cargolux légitársaság színeiben. Az Airbus óriás A380-asa ugyancsak a közelmúltban látogatott el hozzánk, az Antonov AN-148 pedig 2010. áprilisában járt itt először.

Nem kell sokáig várni, hiszen ismételten egy eddig még nem látott típus fog landolni a ferihegyi betonon. Ezúttal az orosz Aeroflot légitársaság színeiben egy Sukhoi (Szuhoj) Superjet 100-95B érkezik december 22-én a moszkvai Seremetyevó repülőtérről az Aeroflot menetrend szerinti SU159-es járatán. A gép tervezett érkezése 19:10 budapesti idő szerint. A járat igazodik a csatlakozó utasokhoz, így a menetrendjében meghirdetett időpontig, egészen 23:35-ig fog Ferihegyen tartózkodni.

A Superjet egy új fejlesztésű regionális repülőgép, melyet elsősorban az orosz piacon közlekedő idős Tupoljev Tu-134-esek, illetve Jakovlev Jak-42-esek leváltására fejlesztettek ki. A gyártó által publikált adatok és jellemzők viszont arra engednek következtetni, hogy a gép komoly konkurenciája lehet regionális társainak, elsősorban az Embraereknek, valamint a Bombardier CRJ-knek.

A fő tervező a Sukhoi, ám a légijármű beszállítóinak hada népes, olyan cégek vannak közöttük, mint a Thales, Liebherr, Messier-Dowty (a futóművek), Intertechnique (üzemanyag rendszer), BE Aerospace (a belső), Curtiss-Wright Controls (tűzvédelmi-rendszer), Honeywell (APU), IPECO (ülések), Parker Hannifin (hidraulikus rendszerek), Hamilton Sundstrand (elektromos rendszerek), Meggitt Vibro-Meter (érzékelők), Saint-Gobain Sully (ablakok), AeroCell, SAMCO (ajtók) stb.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A két 60-78kN tolóerőt szolgáltató gázturbina a szárnyak alatt került felfüggesztésre, ezeket a PowerJet SaM146 turbofan jelzéssel látták el, az orosz NPO Saturn és a Francia Snecma fejlesztette ki. Ha hihetünk a gyári adatoknak, akkor a fogyasztása hasonló lesz az AN-148-aséhoz, ám a repülőgép akár 22 utassal többet szállíthat a fedélzetén, mint az Antonov.

A Superjet eddig az örmény Armavia, valamint az orosz Aeroflot színeiben állt üzembe. Ez utóbbinál jelenleg három példány a RA-89001, RA-89002, valamint a közelmúltban átvett RA-89003 áll szolgálatban. A gépekbe összesen 87 utas fér el, melyből 12 hely az üzleti utasoké. Az utazósebessége 830 km/h, a hatótávolság 2400 km az Aeroflot szerint.

Az Aeroflot a fenti módon székezte be a Superjetet (Forrás: Aeroflot honlap, http://www.aeroflot.ru/cms/en/flight/plane_park)

A tervek szerint nem csak egyszeri alkalomról lesz szó, a második Superjet december 27-én érkezik, ugyancsak a SU159/160 járaton. Ezt követően gyakrabban megfordul majd Ferihegyen. Természetesen a távoli időpont, valamint az iparág jellemzői miatt a műsorváltozás jogát fenntartjuk! Sok sikert a vadászathoz!

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!