Csődvédelembe vonulhat a Virgin Australia, miután teljesen le kellett állítania üzemelését. Amerikában feszült helyzet alakult ki a kormányzat és a légitársaságok között a támogatások miatt, és míg Japánban egyre több nemzetközi járatot állítanak le, addig Dél-Koreában helyreállnak a belföldi útvonalak. A német szakszervezetek a Condor-ügylet meghiúsulása után kormányzati beavatkozást várnak. Koronavírus-összefoglalónk.
A The Guardian ausztrál kiadása jelentette, hogy a több milliárd dollár adóssággal küzdő Virgin Australia csődvédelmet kérhet, amelynek hatálya alatt megkezdhető a cég újraszervezése. Legalábbis erről árulkodik az, hogy ilyen helyzetekre specializálódott krízisszakértőket, stratégákat és adósságrendező szakembereket vettek fel.
A légitársaság kedden állította le teljesen működését a koronavírus-járvány miatt csökkenő kereslet, illetve bevezetett utazási korlátozások következtében. Bár az ausztrál kormány jelezte, hogy 5 milliárd dollárt szán az ország légiközlekedési iparának megsegítésére, Scott Morrisson kormányfő a The Australian szerint nem mutat különösebb hajlandóságot a régóta veszteséges Virgin Australia kisegítésére. A légitársaság 1,4 milliárd dolláros pénzügyi támogatást kért.
Az Egyesült Államokban is kicsit feszült lett a helyzet a kormányzat és a légitársaságok között az Aviation Week szerint.
A Trump-adminisztráció ugyanis előírta, hogy a kényszerszabadságra küldött dolgozók bértámogatásának 30 százalékát a legnagyobb cégek fizessék vissza a hitelekkel együtt.
A kormányzat 25 milliárd dollár értékben nyújt ilyen segítséget. Későbbi jelentések szerint a társaságok elfogadták a javaslatot.
Ez a kötelezettség a 100 millió dollárnál kevesebb anyagi segítséget kérő cégeket nem érinti, de hat amerikai társaság így is beleesik: a United, az American Airlines, a Delta, a Jetblue, az Alaska Airlines és a Southwest.
A kormányok és légitársaságok kapcsolatánál maradva, a héten elbukott Condor-ügylet miatt (a lengyel állami légiholding, a PGL lemondta a légitársaság megvételét) a helyi szakszervezetek a kormány fellépést várják az Aero.de szerint.
A német légiutas-kísérőket képviselő UFO, illetve a pilótákat védő Vereinigung Cockpit (VC) is azt közölte, hogy anyagi segítségnyújtás útján a Lufthansában és a Condorban is részesedést kell szereznie az államnak.
Japánban az elmúlt héten kezdet súlyosabbra fordulni a koronavírus-járvány, emiatt a légitársaságok egyre nagyobb mértékben állítják le a nemzetközi járataikat. A Routes Online beszámolója szerint a Japan Airlines április végéig a korábban tervezett nemzetközi kapacitása 88, május végéig pedig 94 százalékát törölte mostanáig. Az All Nippon Airways e hónap végéig szintén 88, május végéig 90 százalékos kapacitás-csökkentésről döntött a nemzetközi járatokon.
A nem is annyira messze lévő Dél-Koreában közben Kínához hasonlóan elkezdett élénkülni a belföldi forgalom. A Jeju Air most is üzemeltet belföldi járatokat, és szintén a Routes Online szerint a Korean Air is elkezdi visszaállítani májusban a korábban törölt járatokat. A következő hónap végéig kettő kivételével az összes belföldi összeköttetés elindul, ez 15 útvonalat jelent.