A közép-ázsiai ország a turizmus fellendítése és a nyitás érdekében megreformálja légiközlekedését, az Uzbekistan Airways például kettéválik, egyik fele diszkont cég lesz.
Az Aerotelegraph orosz forrásokra hivatkozva azt írta, az átalakítás egyik jele az is, hogy
a légitársaság Airbus A321LR típusú repülőgépeket rendelt, emellett még több Boeing 787-est szeretne.
Ezeket az A320neók mellett a hatékonyság növelésére akarják használni, megszabadulva több idősebb géptől, így a Boeing 757-esek és 767-esek búcsúzhatnak.
A flotta modernizációja mellett azonban mélyebb változások is várhatók. Az ország légi kapcsolatainak javítása érdekében az Uzbekistan Airways két társaságra bomlik, az egyik hagyományos, a másik fapados modellben működik majd.
Ehhez már meg is kezdték néhány A320-as átalakítását, amelyek kabinját 150-ről 174 ülőhelyesre módosítják, az első diszkont járat ősszel szállhat fel.
A cél, hogy a költségeket 46 millió USA-dollárral csökkentsék, a bevételeket pedig 40 millióval növeljék.
Az üzbégeknél azonban nem ez az egyetlen nagy változás, Savkat Mirzijojev elnök a légi kapcsolatok fejlesztése, az ország „nyitása” érdekében legalább öt új légitársaság megalapítását jelentette be tavaly, amelyek a környező országokba és régiókba teljesítenének járatokat. Ezekhez Bombardier és ATR gyártmányú repülőgépeket szeretnének vásárolni, bár a tavalyi bejelentés óta ezzel kapcsolatban nem történtek konkrét lépések.