Két év múlva két szélestörzsű repülőgéppel kezdi meg működését a Japan Airlines diszkont hosszútávú járatokat üzemeltető leányvállalata.

A JAL TBL Corporation Limited néven alapította megúj cégét Japánban, élére Shinto Nishida-t nevezték ki vezérigazgatónak.

Az új légitársaság fő bázisa a japán főváros, Tokió kisebbik reptere, a tavaly 39 millió utast kezelő Narita Nemzetközi repülőtér lesz, innen indulnak az első járatok.

Tulajdonosi hátteret tekintve még teljesen a japánoké a cég, de keresik az új befektetőket, akár külföldről is – írja az ATW Online.

A tervek szerint a új diszkont cég két Boeing 787-8 Dreamliner gépet kap meg a Japan Airlinestól, az első kereskedelmi járatot pedig 2020-ra tervezik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A japán légitársaság azonban leszögezte, nem (pl. a Ryanairhez hasonló) ultra fapados üzleti modellben gondolkodnak, hanem inkább a szingapúri Scoothoz hasonló, hibrid működésben.

Eszerint a cég gépein egyaránt választható lesz diszkont utazási csomag, normál ülésekkel, fedélzeti ellátás nélkül, de a vastagabb pénztárcájú utasok számára elérhető lesz a hagyományos színvonalú, plusz kényelmi szolgáltatásokat biztosító csomag és prémium kategóriájú ülések is.

A cég kereskedelmi nevét, és az arculati elemeket később mutatják majd be.

Fotó: Japan Airlines

Mint arról beszámoltunk, a JAL fő célja, hogy szélesítse termékpalettáját, Japánban is kezd egyre jobban felfutni az Ázsia többi részén az utasforgalom jelentős hányadát kiszolgáló diszkont modell.

Emellett a külföldi turisták száma folyamatosan növekszik Japánban, ez pedig kedvez a cég azon törekvésének, hogy 2020-ra bevételeinek 50%-át nemzetközi üzemelésből szerezze.

Továbbá Tokió két év múlva nyári olimpiai játékokat rendez, amire a légitársaság slot (résidő) felvásárlásokkal készül Tokió repterein, hogy minél több szurkolót ők tudjanak a szigetországba szállítani.