Katarba érkezett az Airbus A350-900XWB berepülő flottájának MSN3 gyári számú prototípusa. A repülőgép Szingapúrba, az idei légi szalonra igyekezve szakította meg előre tervezetten az útját, hogy tiszteletét tegye a típuscsalád indító légitársasága, a Qatar Airways bázisán.

Szinte már sztárrá lett az A350XWB hármas számú prototípusa, amely az utóbbi hetekben több országot is bejárt. Az év elejét Bolíviában kezdte, elvégzendő a magashegyvidéki próbákat, majd a fagyos Kanadába repült, hogy extrém hideg körülmények közepette is tanúbizonyságot adjon rendszereinek megbízható működőképességéről.

Most, február elején pedig kelet felé vette útját, és még mindig a berepülő flotta oszlopos tagjaként Katar fővárosába, Dohába repült, ahol a típuscsalád forgalomba vezető légitársasága, a Qatar Airways várta nagy szeretettel, méghozzá a vadonatúj Hamad nemzetközi repülőtéren, amelyen most először szállt le az európai repülőgépgyár legújabb szélestörzsű típusa.

A látogatásnak a ceremoniális részen túl fontos apropója is van, ugyanis a gyáriak a Qatar Airways-szel közösen hozzálátnak a szolgálatba állítás előkészítéséhez, a földi kiszolgáló rendszerek és a típus összehangolásának, és egyáltalán a légitársaság és a gép közötti közvetlen ismerkedéshez, amelyet követően az MSN3 a február 11-16. között megrendezésre kerülő, a Távol-Kelet legjelentősebb légi szalonjaként számon tartott Singapore Air Show-ra hivatalos, amely egyébként a gép első ilyen jellegű rendezvényen való debütálása is lesz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Megérkezett az új Hamad repülőtérre az első A350-900XWB. Doha, 2014. február 5. (Fotó: Qatar Airways)


A típus fejlesztését, berepülési programját alaposan figyelemmel kísérők emlékezhetnek rá, hogy a legelső repülőképes prototípus (MSN1) tavaly júniusban a párizsi légi szalon felett áthúzást hajtott végre, de leszállást nem, így a szingapúri rendezvény lesz az első, ahol statikus kiállítás része is lesz az Airbus eXtra-Wide-Body gépe.

A katari premieren természetesen jelen volt Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója is, aki jól láthatóan szimpatizál a típussal, mivel már többször is elismerően szólt az A350XWB jellemzőiről. Al Baker különben tegnap még az Airbus gyár bázisán, Toulouseban tekintette meg a gyártósort, ahol Fabrice Brégier, Airbus elnök-vezérigazgató a legújabb (MSN4) prototípust is megmutatta számára, amely különleges Airbus-Qatar hibrid festésben pompázik és áll rövidesen a berepülési program szolgálatába.

Az Airbus összesen öt repülőképes prototípust épít, amelyekkel a típusengedélyek megszerzésén dolgoznak. A Qatar Airways pedig a tervek szerint az idei negyedik negyedévben veheti át az első gépét, amely mint arról már beszámoltunk a végszerelő soron halad teljes megvalósulása felé.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!