A listaárakon számítva több mint 8 milliárd dollár értékben jelentett be Boeing utasszállító repülőgépekre vásárlási szándékot az Eva Air. Az irány, amelyet a tajvani légitársaság a kilátásba helyezett legújabb géprendeléssel megcéloz az amerikai repülőgépgyár ma elérhető legkorszerűbb típusa, a 787-es Dreamliner és az Eva Air-nél jól bevált, jelenleg a legnagyobb darabszámban üzemeltetett szélestörzsű, a 777-300ER folytatása felé mutat.

Boeing 787-10 Dreamlier az Eva Air színeiben, látványterven. (Forrás: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Boeing 787-10 Dreamlier az Eva Air színeiben, látványterven.
(Forrás: Boeing Company)

Az Eva Air és a Boeing között létrejött, október 15-én nyilvánosságra hozott megállapodás értelmében a légitársaság 24 787-10-esre és mellé még 2 darab 777-300ER (Extended Range) nagyteljesítményű utasszállító repülőgépre tart igényt. A vásárlási szándékot az amerikai gyáróriás részéről a legfelsőbb szinten üdvözölték. Ray Conner, elnök-vezérigazgató elmondta, örömmel néznek elébe, hogy az Eva Air-t, amely évtizedek óta értékes ügyfele a Boeingnek a 787-10-es indító légitársaságainak előkelő csoportjában köszönthessék.

A szerződés azonban még véglegesítésre vár, a pontos rendelésszám is csak akkor fog megjelenni a Boeing könyveiben, ha az Eva Air és a gyártó sikeresen lezárják a tárgyalásokat, de nagy eltérésekre aligha lehet számítani. A Boeingnél már fotórealisztikus computer grafika is készült a 787-10-est Eva Air színekben ábrázolva.

A tágas és világos Dreamliner-fedélzet. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A tágas és világos Dreamliner-fedélzet. (Fotó: Boeing Company)

A Dreamliner-család leendő legnagyobb, egyelőre fejlesztés alatt álló típusváltozata a Boeing tervei szerint 2018-ban kerül forgalomba. Ez lesz az egyedüli 787-es, amelyet a dél-karolinai North Charlestonban fognak készíteni. Végleges megrendelés eddig 8 ügyféltől összesen 146 darab érkezett rá. A vevők között olyan nagynevű cégekkel, mint a British Airways, a Singapore Airlines, vagy az Etihad Airways.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A méreteket legjobban szemléltető adat, hogy a 787-10-es törzse 11,6 méterrel lesz hosszabb az alaptípus 787-8-aséhoz képest, aminek köszönhetően klasszikus háromosztályos székezésben 323 utast vehet a fedélzetére (az Eva Air választott kabinkonfigurációja ebben a korai stádiumban még nem ismert). Ez 33%-kal nagyobb kapacitást jelent a 787-8-ashoz képest, de még a 787-9-es teljesítményén is 15%-kal tesz túl, miközben a hatótáv is igen tekintélyes marad, a 787-10-essel 13 ezer kilométeres útvonalakat teljesíthetnek az üzemeltetők, amely a legtöbb hosszú távú járat kiszolgálásához elegendő.

A Boeing 777-300ER továbbra is nagyon fontos típusa a flottának. (Fotó: Eva Air) | © AIRportal.hu

A Boeing 777-300ER továbbra is nagyon fontos típusa a flottának. (Fotó: Eva Air)
Royal Laurel Class business ülés a 777-esen. (Fotó: Eva Air) | © AIRportal.hu

Royal Laurel Class business ülés a 777-esen. (Fotó: Eva Air)

Az utasok számára legfontosabb, a típus nevében rejlő „álomgép” tulajdonságokról nem is beszélve. A minden eddiginél nagyobb kabinablakok, a tágasabb belső, amelyet változtatható színű és fényerősségű LED-es hangulatvilágítás tesz még komfortosabbá, valamint a mai legkorszerűbb légkondicionálás mind-mind a 787-es sajátjai.

A Boeing 777-300ER jól bevált szerepét tanúsítja, hogy az Eva Air, előirányozva a délkelet-ázsiai, óceániai és észak-amerikai expanzióját ebből a típusból is újabb kettő vásárlására készül.

Az utasszállító Eva-flotta tulajdonképpeni zászlóshajója a 777-es hosszított törzsű, megnövelt hatótávú változata, mert a már mindössze három 747-400-asról tudható, hogy legkésőbb 2017-ig maradnak csak, egyértelműen a 777-esnek átadva a vezető szerepet.

A Triplahetes ezen változata az Eva Air-nél 21 géppel képviselteti magát, amellyel a légitársaság a világon a 8. a távol-keleti térségben pedig a 4. legjelentősebb üzemeltetője a típusnak. A legújabb gépigényt is számításba véve pedig további 15 777-300ER vár még gyártásra a Boeing részéről, amihez hozzájön 5 darab teherszállító 777F is, amelyeket az Eva Air Cargo vár a gépparkjába.

10 éves Magyarországon az Eva Air

Tóth Attila, az Eva Air magyarországi képviselet-vezetője és Edward Ho, az Eva Air ausztriai és kelet-európai igazgatója az ünnepi torta felszelésekor. (Mobilfotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Tóth Attila, az Eva Air magyarországi képviselet-vezetője és Edward Ho, az Eva Air ausztriai és kelet-európai igazgatója az ünnepi torta felszelésekor.
(Mobilfotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Az Eva Air idén ünnepli magyarországi képviseletének tízedik évfordulóját, amelynek alkalmából a légitársaság és a Tajvani Turisztikai Hivatal október 15-én közös fogadást szervezett.

Az utazásszervező partnereket és a turisztikai, légiközlekedési szaksajtó meghívott képviselőit a budapesti Marriott Hotelben zajlott rendezvényen a légitársaság nevében Tóth Attila, az Eva Air magyarországi képviseletét ellátó AVIAREPS vezetője köszöntötte. Az előre megtervezett programpontokat frissen kiegészítve annak örömteli közlésével, hogy a légitársaság éppen aznap jelentett be komoly összegű géprendelést, ezzel mintegy megkoronázva az est ünnepélyességét.

Tajvan sokszínűségét, temérdek látványosságait a turisztikai hivatal frankfurti irodájából érkezett képviselő mutatta be kedvcsináló zenés imázsfilmekkel körítve. Az odavezető legkézenfekvőbb utazási lehetőségről, az Eva Air Bécsből induló járatáról, és egyáltalán a légitársaságról Tóth Attila tartott prezentációt. A hetente négyszer közlekedő járathoz az Eva Air buszos transzfert is kínál, ezzel még vonzóbbá téve a Schwechatra való kijutást, ahonnan a gép ─ a térségre kiterjedt csatlakozó hálózatot felkínálva ─ Bangkokon át repíti Tajpejpe utasait.

Európában Bécsen kívül, amely lényegében a kezdetektől fogva szerepel az 1989-ben alapított légitársaság útvonalhálózatában Amszterdamba, Londonba és Párizsba vannak még Eva Air közvetlen összeköttetések.

Az osztrák fővárosba jelenleg a flotta A330-200-asai repülnek, de esélyes, hogy rövid időn belül ezt a még nagyobb Boeing 777-300ER váltja, amelyen már nemcsak az egyre népszerűbb prémium turista osztály, hanem az Evánál a csúcsok csúcsát jelentő Royal Laurel business osztály is megtalálható a fedélzeten.

Az aktuális útvonalhálózati térkép. (Forrás: Eva Air) | © AIRportal.hu

Az aktuális útvonalhálózati térkép. (Forrás: Eva Air)


Isztambul a következő, code-share a Turkish-sel

Amellett, hogy az Eva Air jövőbeni céljai között hangsúlyos a további észak-amerikai és ázsiai terjeszkedés Európa felé is nyitnak, és keresik az újabb lehetőségeket, aminek apropóján a közös légiszövetség, a Star Alliance révén a Turkish Airlines-szal találtak hatékony együttműködési pontot.

A nyár folyamán történt bejelentés szerint ugyanis az Eva Air code-share egyezményben fűzi szorosabbra kapcsolatait a török légitársasággal, felhelyezve az Eva kódját a Turkish Isztambul és Tajpej közötti napi közvetlen járatára, ami reciprokálisan is érvényesülni fog, mivel az Eva Air jövőre isztambuli járatot nyit. A budapesti repülőtérről indulóknak ezzel egy újabb lehetőséget adva, hiszen a Turkish Airlines azon nagy légitársaságok közé tartozik Ferihegyen, amelyeknek naponta több járatuk is van. Mindemellett az Isztambulból induló Eva-járat közvetlenül Tajpejbe megy, nem lesz bangkoki leszállás, ahogy a Bécsből közlekedő esetében, ami a direkt Tajvant célzó utasoknak jelenthet előnyt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!