Boeing 787-esekkel készül modernizálni a hosszú távú járatok teljesítésére alkalmas flottáját az El Al. Az izraeli légitársaság, amely már megkezdte a tárgyalásokat a Boeinggel összesen 15 darab Dreamlinert szerezne be. Érdeklődésük az alaptípusra, valamint a hosszított törzsű változatra egyaránt kiterjed.
Hű marad a Boeinghez az El Al és a legújabb flottamodernizációs programját is az amerikai repülőgépgyár katalógusából kínált típussal tervezi a légitársaság. Állapítható ez meg azután, hogy az El Al augusztus 5-én bejelentette, tárgyalásokba kezdett a Boeinggel 15 darab 787-esre, amelyeket az elkövetkező öt évben állítanának forgalomba. A 787-8-as alap-, és a 787-9-es hosszított törzsű típusvariánst egyaránt magába foglaló szerződéssel az El Al a történetének eddigi legnagyobb géprendelését hajtja végre.
Az El Al már egy ideje fontolgatja nagyteljesítményű, szélestörzsű gépparkjának a frissítését. Legutóbb idén márciusban, az ötvenedik Boeing átvétele kapcsán kapott szárnyra a hír, hogy a légitársaság javában vizsgálja az igényeinek leginkább megfelelő új típusokat, amelyek közt már akkor szerepelt a 787-es, de egyes források szerint a konkurens gyártó A330-asa is górcső alá került. Ezért lehet állítani, hogy hű maradt az El Al a Boeinghez. Igaz, a vállalat hagyományosan Boeing-üzemeltető, így a 787-es döntés szinte borítékolható volt.
Az üzlet komolyságát jelzi, hogy a Boeing máris hivatalos közleményt adott ki, amely megerősíti és egyben üdvözli az El Al vásárlási szándékát.
E szerint a légitársaság 15 darab 787-es beszerzése mellett további 13 gépre opciós kötést is tervez, de mindezt csak akkor fogja feltüntetni rendelésösszesítőjében a Boeing, ha a tárgyalásokat lezárták, vagyis megszületik a végleges megállapodás. Egyelőre még nem tudni pontosan, hogy a légitársaság milyen arányban választ a 787-es 8-as, illetőleg 9-es szériájából.
A közvetlen rendelés (a tizenötös gépigény körülbelül fele, 800-900 milió dollár értékben) és lízing konstrukció útján beszerzésre kerülő 787-eseket az El Al a kiöregedőben lévő, mára már kevésbé költséghatékony 747-400, valamint 767-300 típusainak helyébe várja 2017-ben kezdődő szállításokkal, a teljes flotta pedig az elvárások szerint 2020-ig bezárólag állna fel.