Az emirátusokhoz híven látványos showműsorral kezdődött a 2015-ös Dubai Air Show, de a csillogás mögött ezúttal üresség lakozik, ugyanis senki nem számít gigarendelések bejelentésére – legalábbis az arab óriások részéről.
Bár a két legnagyobb kereskedelmi repülőgépgyártó, az Airbus és a Boeing is nagy létszámmal van jelen Dubajban, nagy ünneplésre egyik standon sem készülnek. A Boeing eddig azt jelentette be, hogy a 777-es következő generációját átnevezik, a típusmegjelölésből eltűnik az X, így 777-8 és 777-9 lesz a gépek neve. Az Airbusnál eddig az volt a legnagyobb dobás, hogy új generációs szuperhelikopterük, a H160-as most mutatkozik be először az emirátusokban, illetve bejelentették, hogy az A330neo is megkapja az A350-es fekete maszkját.
Ha hinni lehet az előzetes nyilatkozatoknak, akkor a tavalyihoz képest jóval szerényebb sikerekkel lesznek kénytelenek hazatérni Everettbe és Toulouse-ba a szakemberek.
A három nagy öböl-menti légitársaság vezetői máris leszögezték, nem jelentenek be nagy rendeléseket.
Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója ezt azzal magyarázta, hogy az Airbus nem jelentette be az A380-as neo változatát, és egyelőre kivárnak a flottamegújítás stratégiájával. Akbar Al Baker, a Qatar Airways szabad szájú vezérigazgatója arra a kérdésre, hogy bejelentenek-e nagy megrendelést kategorikus nemmel válaszolt. James Hogan, az Etihad vezetője azt mondta, már leadták azokat a megrendeléseket, amelyekre jelen tudásuk szerint szükségük van.
A kisebb gyártók közül talán a kanadai Bombardier örülhet a legjobban: a CS100-as programjuk lassan a végéhez ér, a Párizsban már bemutatott Swiss festésű 100-ast Dubajban is kiállították, illetve bejelentették, hogy az Air Baltic lesz a 300-as variáns indító légitársasága.
A brazil Embraer amellett, hogy az Emirates-szel szerződést írtak alá a pilótaképző akadémia Phenom 100E-használatáról, inkább becsléseket közöl. Szerintük a közel-keleti légitársaságoknak a következő húsz évben 220 új regionális repülőgépre lesz szükségük 10 milliárd dollár értékben. Azzal persze a Sao Paolo-i gyártó is tisztában van, hogy az öböl-menti légicégeknek nem profilja a 70-130 székes regionális gépek, mégis, azt hangsúlyozták, hogy ennek a szegmensnek is fontos szerepe lesz a légiforgalom bővülésében.