Dugót okoznak a kínai HNA-Csoport által megrendelt, elkészült, de át nem vett gépek az Airbus üzemeiben, ezért tárgyalásokat kezdeményeztek a helyzet orvosolására.

A Reuters szerint az Airbus azt szeretné elérni, hogy a rossz anyagi helyzetben lévő kínai befektetői csoport legalább néhány gépet átvegyen azok közül, amelyek elkészültek, mert már olyan súlyos a helyzet, hogy a gyártást hátráltatják a parkoló gépek.

Bár az Airbus gyárban a tároló helyek elfogyásához az is hozzájárult, hogy a Pratt hajtóműgondjai miatt egyébként is rengeteg (május végén még több mint 100, június végére már ‘csak’ 86) A320neo áll a flaszteren Toulouse-ban és Hamburg-Finkenwerderen.

A hírügynökség saját forrásaitól úgy tudja, 1 milliárd dollár értékű gépparkot nem vett át a HNA, amelynek portfoliójában szerepel az egykor Budapestre közlekedő Hainan Airlines is. Az ok egyszerű: nincs pénze a kínaiaknak kifizetni a repülőgépeket. Most arról próbálnak megállapodni, hogy legalább néhány gépet fizessen ki és vigyen el a társaság.

A Hainan Airlines Airbus A330-asa Auckland nemzetközi Repülőtéren.

Az Airbus a hírre reagálva a Reutersnek azt mondta, bizalmas információ és a légitársaság hatáskörébe tartozik, hogy mikor és mennyi gépet vesz át. A HNA-t a hírügynökség nem érte el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 2000-ben alapított hainani székhelyű HNA Group a légiiparon kívül a turizmusban, logosztikában, pénzügyi szolgáltatási szektorban is megvetette a lábát. Összesen 13 légitársaságban vannak érdekeltségeik, köztük a Hainan Airlines-ban, a Honkong Airlines-ban, a Lucky Airben és a Tianjin Airlines-ban is. Ezek a társaságok jelenleg összesen 46 gépes rendelésállománnyal rendelkeznek az Airbus felé, köztük A320-asok mellett A350-esek épp úgy vannak, mint A330-asok.

A csoport 2017-ben 390 millió dollár adózott eredményt ért el, de arról nincsenek információk, hogy a légitársaságokat birtokló divízió milyen pénzügyi eredménnyel zárt.