Tíz évvel ezelőtt még csődvédelmet kért, a napokban hálózatának duplájára növelését jelentette be a Frontier amerikai diszkont légitársaság.
A denveri székhelyű, a Ryanairrel egy ligában (ultra fapad) játszó légitársaság 2008-ban a Chapter 11-es szabályozást kihasználva menekült meg a csődtől, vagyis a 2008-as gazdasági világválságot úgy tudta túlélni, hogy az amerikai kormány adófizetők dollármilliárdjait juttatta a légitársasághoz.
A cég vezetői azonban a jelek szerint jól gazdálkodtak ezzel a pénzzel – amelyet azóta vissza is fizettek az államnak -, hiszen a legfrissebb hírek szerint minden eddiginél nagyobb hálózatfejlesztést jelentettek be pont a tőzsdére vezetés előtt.
A társaság tájékoztatása szerint az eddigi 62 célállomás mellé további 21-et vesz fel, és 85 útvonalon indít járatokat. Csak a fő bázisként szolgáló Denverből 21 új járatot indít a társaság a 2018-as nyári menetrendben, azaz március végével, de jelentősen növelik a kapacitásokat Miami, Orlando, Tampa, Buffalo és Long Island felé is.
Barry Biffle, a társaság vezérigazgatója a járatok bejelentésekor kiadott közlemény szerint azt mondta, bővítési tervek éves szinten egymilliárd dollár megtakarítást hoz majd az utasoknak, akik az eddigi opciók mellett a Frontier-vel is utazhatnak, jóval alacsonyabb árakon. A kibővített hálózaton az utasok ezer új csatlakozási opció közül választhatnak – tette hozzá.
A járhálózat bővítése azok után vált lehetségessé, hogy a Frontier átvette első Airbus A320 és A321neo gépeit, a CFM hajtóművel szerelt változatoknak tavaly októberben ők voltak az indító légitársasága. A cégnek jelenleg 69 gépes flottája van, és további 73 gépre van rendelésük,. köztük A319-A320-as neókra, utóbbiből összesen 62-t rendeltek és 9-et már át is vettek.