Megszerezte az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusengedélyét az Airbus A319 Sharklet szárnyvéggel ellátott változata. Az európai hatóság jóváhagyása egyelőre a CFM hajtóművekkel szerelt párosításra érvényes.
A berepülési programot mindkét rendelhető hajtómű változattal, így a CFM International CFM56 és az International Aero Engines V2500-as típusával is végrehajtja az Airbus a forgalomba állításhoz szükséges tanúsítványok megszerzése érdekében.
A toulouse-i gyártó berepülő pilótái tavaly novemberben szálltak fel először Sharklet szárnyvéggel ellátott Airbus A319-essel. A tanúsító eljárás azóta folyt és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) most hagyta jóvá a CFM hajtómű – Sharklet kombináció alkalmazását az A320-as típuscsalád rövidebb törzsű variánsán.
A gyáriak közleményükben nem közöltek részleteket az első Sharkletes A319-es forgalomba állításáról. Annyit lehet csupán tudni, hogy az első gép még az idén átadásra kerül üzemeltetője számára.
A Sharklet szárnyvégek az A319-es, A320-as és A321-es típusváltozatok opcionális tartozékai. Az európai gyártó új szárnyvég-technológiája elsőként az A320-as típuson jelent meg. Az A319-est követően pedig a leghosszabb törzsű A321-es állhat forgalomba az elsősorban üzemanyag fogyasztás csökkentésben közreműködő szárnyvégi kiegészítővel.
A várhatóan 2015-ben színre lépő A320Neo típuscsalád gépein már az alapfelszereltség része lesz a mintegy 4%-os üzemanyag takarékosságot hozó Sharklet szárnyvég.