Megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, az EASA tanúsítványát az ATR legújabb, 42-600 típusú turbolégcsavaros repülőgépe.

Az ATR 2007 októberében jelentette be az új generációs, -600-as típuscsaládjának fejlesztését. A hosszabb törzsű 72-600-as változat tavaly májusban szerzett EASA tanúsítványt. Az első üzemeltető, a Royal Air Maroc augusztusban vehette át legújabb regionális típusát. A gyártó a 600-as program bejelentése óta 250 megrendelést kapott a kisebb 42-600 és nagyobb 72-600-as változatra együttvéve.

Az első megrendelő, a Royal Air Maroc idén nyáron veheti át ATR 42-600-asát. A marokkói nemzeti légitársaság összesen két darabot rendelt az új generációs 42-es szériából. Az európai ATR jelenleg az egyetlen, amely vadonatúj típust kínál ebben a kategóriában, de a gyártó bizakodó a kis turbolégcsavarost illetően.

Fillip Bagnato, az ATR vezérigazgatója nyilatkozata szerint nagyon örülnek, hogy a -600-as típuscsalád teljessé vált. Hozzátette, hogy vállalata az egyetlen, amely 50 üléses regionális típust gyárt, de becsléseik szerint az elkövetkező 20 évben jelentős igény mutatkozhat ebben a kategóriában. Ezért is vértezték fel a legújabb technológiákkal a 42-500-as házon belüli utódát.

A tavalyi évben összesen 10 megrendelést jelentett be az ATR erre a típusváltozatra, 5 darabot rendelt az orosz Nordstar, négyet a tanzániai Precision Air Services és egyet egy meg nem nevezett leendő üzemeltető.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ATR 42-600 technikai paramétereit tekintve 1483km-es hatótávval rendelkezik, amelyhez két Pratt&Whitney 127M típusú turbolégcsavaros hajtómű segíti hozzá. Fedélzetére az üzemeltetői igényeknek megfelelően 46-50 utast vehet fel. Maximális felszállósúlya: 18600kg.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!