A London-Heathrow repülőtéren építendő harmadik futópálya az újabb járatok megnyitása miatt csak az easyJetnél harmadával csökkenti majd a jegyárakat.
Az Evening Standard brit lap Robert Carey kereskedelmi vezérigazgató-helyettes és stratégiai vezetőt idézve írta arról, hogy London fő repülőterének bővítésével az utasok járnak a legjobban, mert a megnövekedő kapacitást a légitársaságok ki fogják használni, új útvonalakat nyitnak, a plusz kapacitás pedig le fogja nyomni az árakat.
A bővítés nyomán az easyjet szerint a fapados társaságok is be tudnak majd repülni Heathrow-ra, és képes lesz az ő igényeik kiszolgálására is. Ezek között szerepelnek azok a külső állohelyek is, amelyeknél nem egyajtós be- és kiszállítást használnak majd, hanem a gép mindkét ajtaján keresztül történhet az utascsere. Ennek köszönhetően a fordulóidő 25 perc környékére csökkenhet.
Hozzátette, hogy mivel a fapadosok üzemelési költsége alacsonyabb, mint a hagyományos légitársaságoké, a Heathrow-n elérhető jegyárak így sokkal alacsonyabbak lehetnek az eddigieknél.
Emellett Európa legnagyobb repülőterén ismét nagyobb számban lehetnek jelen a belföldi és európai járatok is, mivel 2000-óta 14-ről 8-ra esett a belföldi járatok száma, az európai célállomásokra közlekedő gépeken 40 százalékkal kevesebb a székkínálat, mint korábban.
Heathrow fejlesztése már vagy 10 éve a célkeresztben van, ekkor hagyták jóvá először a bővítést, de azt 2010-ben az akkor regnáló, David Cameron vezette kormány leállította a fejlesztést. A harmadik futópálya építése a közelmúltban kapta meg a kormány hozzájárulását, hamarosan pedig a képviselők is szavazhatnak az erről szóló javaslatról.