Leszállt egy Cessna kisrepülő hétfőn az M1-M7-es autópálya budapesti kivezető szakaszán – értesült az MTI. Az eset során nem sérült meg senki – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) a police.hu oldalon.

A BRFK azt írta, hogy a repülőgép az M1-M7-es fővárosból kifelé vezető oldalán, a 10-es kilométernél szállt le. A forgalmat rendőrök irányítják – tették hozzá.

Vályi Csongor, a budaörsi repülőtér vezetője az MTI-nek elmondta: a pilóta és utasa oktatórepülést hajtott végre, amelyre a budaörsi repülőtérről indultak. Az oktató a felszállás után úgy érezte, gyengül a hajtómű, ezért úgy döntött, kényszerleszállást hajt végre az autópályán. A művelet alatt nem sérült meg senki, az autópályán haladó autók és a repülőgép sem – közölte.

Tájékoztatása szerint a pilótáknak azt tanítják: ha a gép még repül, de nincs vonóerő, azaz magasságot tartani képtelen akkor kényszerleszállást kell végrehajtani egy arra alkalmas területen – mondta. Ebben az esetben az autópálya volt a létező legjobb megoldás – fűzte hozzá.

Közösségi médiából és hírportálokról értesülések szerint a repülőgép a néhány kilométerre található budaörsi repülőtérről szállt fel két emberrel a fedélzetén, de motorhiba miatt nem tudta folytatni az útját és a repülőtérre sem tudott visszatérni, ezért a pilóta az autópálya kivezető szakaszán történő leszállás mellett döntött.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

 | © AIRportal.hu


A budaörsi Auchan és Ikea áruházak mellett az autópálya meglehetősen széles, három sáv, plusz egy gyorsító és egy leálló sáv áll az autósok rendelkezésre. Talán ennek és a gyérebb forgalomnak köszönhető, hogy nem történt ütközés és a repülőgép is gond nélkül le tudott szállni, nem sérült meg senki.

A helyszínen rendőrök irányítják a forgalmat – tették hozzá.

Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az oktatórepülésen a többi között az úgynevezett talajérintéses átstartolást is gyakorolták, és egy felemelkedés után 150-200 méteres magasságnál észlelték, hogy csökken a gép motorteljesítménye. Ezért az oktató átvette a vezetést, de neki sem sikerült megoldania a problémát. Sőt – tette hozzá -, a teljesítmény csökkenése lehetetlenné tette a vízszintes repülést is, ezért kellett leszállniuk a repülőtéren kívül, és az adott magasságból „nem tűnt reális lehetőségnek más hely”.

Ismertette: a helyszíni szemlén a szervezet balesetvizsgálói megállapították, hogy a repülőgép fel volt töltve a szükséges üzemanyaggal, tehát az nem fogyott ki. Ugyanakkor – fűzte hozzá – azt is tapasztalták a helyszíni próbán, hogy mintegy 1300-as percenkénti fordulatszámnál üzemanyag-ellátási probléma lép fel. Bajkó Erika közölte: ezért a gépet hangárba viszik, és igazságügyi szakértő jelenlétében bontják meg a motorját.

Az M1 aktuális csatorna tudósítója a helyszínről arról számolt be, hogy a gépet próbálták beindítani, de lefulladt. A délután Híradóban azt mondták: a repülőt nemsokára szétszedik, szárnyait leszedik és trélerrel fogják elszállítani – tették hozzá.

A fotókért köszönet olvasóinknak, Baranyai Miklósnak és Varga Csabának!

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!