Egy éve állította szolgálatba első Szuhoj Superjet 100 típusú utasszállító repülőgépét az Interjet. A mexikói diszkont légitársaság, amelyet az orosz gyártmány első nyugati megrendelőjeként tartanak számon elégedett a típussal, épp most veszik át a tízedik gépüket, és jön még legalább tíz.

Interjet SSJ-100-as a SuperJet Inernational velencei bázisán, ahol a gépek kabinberendezését és külső festését, valamint a hajózók kiképzését végzik. (Fotó: SuperJet Inernational) | © AIRportal.hu

Interjet SSJ-100-as a SuperJet Inernational velencei bázisán, ahol a gépek kabinberendezését és külső festését, valamint a hajózók kiképzését végzik. (Fotó: SuperJet Inernational)

Az Interjet tavaly szeptemberben kezdte el üzemeltetni az SSJ-100-ast, amelyből már kilenc teljesít szolgálatot a flottában. A tízedik gépet épp most veszik át, és október 3-ára várják Mexikóba.

Az évforduló alkalmából a nyugati megrendelőkre specializálódott SuperJet International adott tájékoztatást, amely szerint partnerük, az Interjet légitársaság kimondottan elégedett a két-hajtóműves, általuk egyenként összesen 93 utas szállítására alkalmasan konfigurált típussal.

A flotta kilenc Superjetje ez idáig több mint tizenkétezer órát töltött a levegőben. A gépek egy nap átlagosan 11 órát repültek, az Interjet szerint 99%-os üzembiztossággal. Az elmúlt egy évben járatot műszaki probléma miatt nem kellett törülniük, pedig a közép-amerikai országban a gépeknek legtöbbször magashegyvidéki körülmények között kell teljesíteniük, amely az átlagosnál nagyobb kihívás elé állítja a repülőket és üzemeltetőiket egyaránt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A mexikói Superjetek üzemtörténetében az eddigi leghosszabb járat Mexikóváros és Tijuana között közlekedett, amely 3 óra 9 perc időtartamot vett igénybe, de a típus rendszeres vendég többek közt Torreón, Puerto Escondido és Acapulco repterein is. A flotta éllovasa az elsőként átvett MSN 95023 gyári számú gép, amely már több mint 2400 órát repült tavaly szeptember 18-a, a forgalomba állítása óta.

Ilyen az Interjet SSJ-100-asainak utaskabinja. (Fotó: SuperJet Inernational) | © AIRportal.hu

Ilyen az Interjet SSJ-100-asainak utaskabinja.
(Fotó: SuperJet Inernational)
Repülés közben az Interjet SSJ-100-asa. (Fotó: SuperJet International) | © AIRportal.hu

Repülés közben az Interjet SSJ-100-asa.
(Fotó: SuperJet International)

Az Interjet, amelynél Airbus A320-as típusok is működnek összesen 20 darab SSJ-100-ast rendelt flottája számára, de plusz tíz gépre opciós foglalással is rendelkeznek, így nem kizárt, hogy a jövőben tovább fog gyarapodni a géppark.

A diadalittas gyári közleményt azonban némileg árnyalja, hogy több más üzemeltetőknek, de leginkább az Aeroflotnak voltak azért gondjai a típussal, olyannyira hogy a korai gyártású példányokat mind visszaadták a Szuhojnak és helyettük új, “teljes specifikációjú” változatokat állítottak. Kritikusabb hangok szerint az Aeroflot nem is rendelt volna a Superjetekből, de a hazai repülőgépgyártást támogató üzletpolitika ezt aligha tette volna lehetővé.

A Superjet 100-as a XXI. századi orosz repülőgépgyártás legújabb generációs kereskedelmi célú típusa, amelynek első példánya 2008-ban teljesítette szűzrepülését, forgalomba viszont csak három évvel később, 2011 áprilisában vezette az indító légitársaság, az Armavia. Legnagyobb üzemeltetője az Aeroflot, amelynek éppen tíz gépe van. Eddig összesen 71 darab SSJ-100-ast gyártottak. A típus összeszerelése a komszomolszki repülőgépgyárban történik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!