A megkérdezett utasok elsöprő többsége úgy vélte, a digitális egészségügyi útlevél fontos eszköz ahhoz, hogy újrainduljon a nemzetközi légiközlekedés, ezért elfogadnák a bevezetését.

A felmérést a GDS rendszert fejlesztő és üzemeltető Amadeus készítette, közleménye szerint a megkérdezettek 91 százalékának nem lenne problémája azzal, ha digitális egészségügyi útlevelet vezetnének be.

Fotó: Lufthansa

Az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Spanyolországban, Németországban, az Egyesült Államokban, Indiában, az Egyesült Arab Emírségekben, Oroszországban és Szingapúrban is elvégzett, országonként legalább 1000 utas bevonásával lezajlott felmérés ugyanakkor rámutatott arra is, hogy 93 százalékuknak aggályai vannak az adataik biztonságos tárolásával kapcsolatban.

A legtöbben a személyes adatok ellopásától tartanak, de sokakat az adattovábbítás és kezelés átláthatatlansága tart vissza.

A megkérdezettek 74 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elektronikus módon tárolná az oltásával és teszteredményeivel kapcsolatos adatokat, ha így gyorsabban tudna a repülőtéren áthaladni, 72 százalékuk pedig akkor választaná ezt a módszert, ha ezzel több célállomás válna számára elérhetővé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Érdekesség, hogy a kutatásban résztvevők 68 százaléka megosztaná az egészségügyi adatait, ha az általuk legtöbbet használt légitársaság erre saját alkalmazással lehetőséget teremt.

A kutatás szerint 42 százalékuk úgy vélekedett, hogy nagyban könnyítené a dolgukat és megnyugtatónak tartanák, ha minden utazási adatot egy helyen tudnának kezelni, 62 százalék pedig szívesebben használna ilyen alkalmazásokat, ha a fuvarozó megbízható egészségügyi szolgáltatóval dolgozna együtt.

Az Amadeus rákérdezett arra is, hogy mi biztosítaná a nyugodt utazást: 45 százalék a mobilalkalmazásokat jelölte meg, de ugyanilyen fontosnak gondolták az érintésmentes technológia széleskörű alkalmazását is.