Az Adria Airways egy-egy járatát indítja el csütörtökön és pénteken, a lízingbeadók több gépet visszavettek. A szlovén hatóság egy hetet adott a pénzügyi és üzemelési gondokkal küzdő légitársaság rendbetételére, különben visszavonja az engedélyeit.
Október 2-ig kapott időt az Adria Airways Szlovénia Polgári Légügyi Ügynökségétől. Ha a menedzsment nem tud bemutatni jövő szerda éjfélig bemutatni egy megvalósítható átstrukturálási tervet, érvényes repülőgép-lízingelési megállapodásokkal alátámasztva, akkor a hatóság visszavonja a cég légi üzemeltetői engedélyét és ezzel megkezdődik a csődeljárás, a megadott határidő pedig nem hosszabbítható.
Az Adria Airways közben bejelentette, hogy az üzemelés keddi és szerdai napra szóló, teljes felfüggesztését követően, szeptember 26-án és 27-én egy kivételével továbbra sem indulnak el a cég járatai.
A hét utolsó két munkanapján a légitársaság a legfontosabb útvonalán, a Ljubljana–Frankfurt–Ljubljana útvonalon indít egy-egy járatot az esti órákban.
A cég közlése szerint a vezetés folyamatosan tárgyal a potenciális új tulajdonosokkal a felvásárlásról, valamint a legnagyobb hitelezőkkel is annak érdekében, hogy mindenki számára pozitív megoldás szülessen.
Az Adria Airways flottájában összesen tíz repülőgép maradt, köztük hat Bombardier CRJ regionális sugárhajtású és négy Saab turbólégcsavaros gép.
Amint várható volt, a lízingbeadók az elmúlt napokban öt CRJ-t és három Airbus A319-est vettek vissza a légitársaságtól az EX-YU Aviation információi szerint. A múlt héten a légitársaság még három A319, kilenc CRJ 900LR, két CRJ 700ER és hat Saab 2000 típusú repülőgépet birtokolt.
Időközben a ljubljanai repülőtér közölte, hogy felkészültek a legnagyobb ügyfelük várható felszámolására, és az eseményekre reagálva több légitársaság – például az Air Serbia és a Montenegro Airlines is – járatsűrítéseket jelentett be a ljubljanai útvonalain. Előbbi kedvezményes tarifákat is felajánlott az Adria hoppon maradt utasainak.
Néhány napja a Ryanair azt közölte, hogy a cég osztrák leányvállalata, a Lauda gyorsított felvételi eljárást biztosít az Adria Airways-től hozzájuk jelentkező pilóták számára.
Amint korábban megírtuk, a légitársaság hónapok óta nem talál olyan stratégiai partnert, amely feltőkésítené a céget. Az Adria Airways veszteségei egyes információk szerint meghaladták a 10 millió eurót az idei év első félévében, a cég összesen mintegy 60 millió eurós tartozást halmozott fel 2016 óta, amikor átvette a légitársaságok a müncheni központú 4K Investment.