A hírek szerint még egy áruszállítóvá alakított Iljusin Il-62-est vásárolt és állít hamarosan üzembe a típus egyetlen európai üzemeltetője, a fehérorosz Rada Airlines, amelynek másik ilyen repülőgépe Budapesten is többször megfordult.
Az osztrák Aviation Direct cikke szerint a korábban a kirgiz Manas Air Cargo által üzemeltetett, EX-62001 lajstromjelű példányt vásárolta meg és éleszti fel a Rada, hogy bővítse flottáját. A gép jelenleg az oroszországi Kazanyban parkol, de várhatóan hamarosan Minszkbe kerül, már EW-505TR jelzéssel.
A cégnél 2015 óta teljesít szolgálatot az EW-450TR lajstromjelű példány, ehhez hasonlóan a most beszerzett gép is teherszállító Il-62MGr verzió.
Azaz a törzs bal oldalán egy nagy méretű teherajtót alakítottak ki, amelyen át konténerek is rakodhatók.
A típus előnye, hogy rossz infrastruktúrájú reptereken is üzemeltethető, és bizonyos szállítási feladatok teljesítéséhez előnyös paraméterekkel rendelkezik, egy szűk piaci rés igényeinek jól megfelel.
Az Il-62MGr 190 köbméteres rakterébe 40 tonna hasznos terhet vehet fel, és ezzel 5 500 kilométerre képes repülni, üresen pedig 10 500 kilométer a hatótávolsága.
Az elmúlt időszakban a Rada Airlines megrendelései is megszaporodtak, erre válaszul hozta meg különös döntését flottája ilyen bővítéséről. Bár a teherszállító üzletág a koronavírus-járványban is viszonylag jól teljesít, a légitársaság Il-62-esének feladata kevésbé a maszkok és egyéb egészségügyi felszerelések szállítása.
Ellentétben ugyanis más cégekkel, a Rada gyakorlatilag bármilyen feladatot elvállal a hadianyag szállítási és humanitárius misszióktól a „rejtélyes” repülésekig a világ kevésbé biztonságos részein: az online járatkövetők adatai szerint Il-62-esük nem egyszer fordult meg a Közel-Keleten és Afrikában, még háborús övezetekben is.
Éppen az észak-afrikai Szudánban szenvedett 2018-ban a Rada meglévő gépe túlfutásos balesetet, de orosz szakemberek közreműködésével helyreállították. Ez is jól jelzi, hogy az Il-62-eseket a légitársaság könnyedén karban tudja tartani és el tudja látni alkatrésszel Oroszországból, ahol a szovjet éra alatt eredetileg gyártották a típust, amelynek történetéről első felszállásának 55. évfordulóján írtunk részletesebben.