Egyenruhát öltött a repülési tesztekre szánt első Airbus A350XWB függőleges vezérsíkja. Ez az első A350-es komponens, amely az európai gyártó hivatalos festését viseli.

Ma gördült ki a toulouse-i festőhangárból a repülési tesztekre szánt első Airbus A350 eXtra-Wide-Body (MSN1) függőleges vezérsíkja. A 10 méter magas, kompozit alkotóelem, akárcsak a többi Airbus vezérsík az európai repülőgépgyár Hamburg mellett található, stadei üzemének terméke.

Az A350XWB az Airbus vadonatúj középkategóriás szélestörzsű típusa. A hosszú távú járatok teljesítésére tervezett repülőgép fejlesztése során a lehető legmagasabb fokú hatékonyság elérése érdekében a legújabb aerodinamikai technológiák kerültek alkalmazásra. Ennek megfelelően a típus függőleges vezérsíkján is jelentkeznek új megoldások, ugyanis a könnyebb kompozit matérián túl a törzsbekötési pont is új tervezésű: könnyebb és kisebb légellenállású, mint az eddigi típusaikon alkalmazott kivitel.

Az Airbus a festési technológiában is környezetkímélőbb korszakot hirdetett: a most elkészült A350-es vezérsíkot már króm-mentes alapozóval és az autóiparban széles körben alkalmazott, kevesebb festék és oldószer felhasználással járó alapréteg-fedőréteg kombinációs eljárással készítik.

Ennek az új festékréteg felvételi technikának, valamint az alkalmazott festékanyagoknak később, a repülőgépek mosásakor is meg lesz az előnye, mivel kevesebb mosószerre lesz szükség a megfelelő tisztítóhatás elérése érdekében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A toulouseiak ráadásul a repülőgépbelső kialakításánál is, ahol csak lehetséges környezetbarátabb, vízbázisú festőanyagot fognak felhasználni.

A Boeing 787-es legközvetlenebb technológiai konkurensének számító Airbus A350-es első üzembeállítója, várhatóan 2014 második felében a Qatar Airways lesz. Az A350XWB háromféle típusváltozatban lesz elérhető, elsőként az A350-900-as áll szolgálatba, majd azt követi 2016-ban a rövidebb törzsű, -800-as és végül 2017-ben a leghosszabb, -1000-es verzió.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!