Erősíteni akarja jelenlétét az ázsiai piacon, ezért készül egyezségre lépni a kínai Air China légitársasággal a Lufthansa, Németország legnagyobb légi fuvarozója.
A legnagyobb Boeingen debütál a Lufthansa prémium turistája
Angela Merkel, német kancellár pekingi látogatásának ideje alatt igyekszik Carsten Spohr, a Lufthansa új vezérigazgatója szorosabbra fűzni a két légitársaság kapcsolatát, már ami a vállalatok által üzemeltetett azonos járatokat érinti.
Spohr egy olyan ötlettel állt elő, amely a két Star Alliance tag közös útvonalain való profitmegosztást tartalmazza. A tervek szerint kölcsönös jegyértékesítéssel kívánja elérni a német fuvarozó vezetője a kívánt bevétel emelkedést és a riválisok visszaszorítását.
Ellenfél ugyanis van bőven, az utóbbi időben az ázsiai térségbe utazóknak jelentősen növekedik a száma, nem is csoda ezért, hogy mindegyik nagy nevű légi vállalat igyekszik a lehető legnagyobb lefedettséget és leghatékonyabb csatlakozást nyújtani az őket választók számára, különös hangsúlyt fektetve az átszálló utasokra. Arról azonban, hogy a jelenlegi helyzetben melyik desztinációk között lehetnek érvényesek ezek az intézkedések, még nincs információ.
Az ötlet mindezek mellet napokkal azelőtt vált publikussá, mielőtt Carsten Spohr bejelentené a Lufthansa új stratégiáját, amivel az ígéretek szerint a közel-keleti óriás légitársaságok folyamatos nyomásával és a low-cost légitársaságok térnyerésével igyekeznek felvenni a mondhatni „élet-halál” küzdelmet.
Bár ezt a kiszivárgott tervet az egyik fél szóvivője sem tagadta, vagy erősítette meg, annyi már biztos, hogy a Lufthansa már hónapok óta folytat tárgyalásokat az Air China vezetőségével, ezért lehet jó esély arra, hogy egy olyan virágzó kapcsolatot teremtenek a németek, mint amit már a japán ANA-val is sikerült.